Vulpen Dat komt nog wel, heb je twee vechtende kinderen door de woonkamer rollen...
Dat weet ik niet, hij ziet het elke dag en heeft het gedrag nog niet overgenomen. Hij is een heel ander kind.
Nescio het ding is, mij maakt het niet uit of de de jongste hem heeft lopen plagen (geldt andersom ook) het mag gewoon niet. Hij zegt negen van de 10 keer ook niet Z, stop met vul zelf maar in het is vaak direct fysiek reageren. Zelfs de jongste zegt 9 van de 10 keer eerst : nee hou op, niet doen, stop hou op N. En als N dan na 3 keer nog niet reageert word Z boos ja en kan hij gaan gillen of soms proberen te slaan. Wat dus niet mag.🤪 Maar N negeert hier thuis dat soort signalen en woorden van andere. Terwijl we het hun allebei al heel jong aanleren om te leren praten met woorden Ipv handen.
Soturi soms vraag ik mij gewoon echt af wat ik verkeerd heb gedaan tijdens zijn opvoeding. Waar gaat het mis?!
Je berichtje doet mij goed, dankjewel!❤️
Trees het ligt dus niet aan de opvoeding.🙃 tot 10 jaar?! Oh men haha wat een slecht vooruitzicht zeg. Hoe gaat dat nu bij jullie?
Hier zegt N standaard : ik weet het niet.
Op school is zijn gedrag perfect, ze hebben al wel eens gezegd dat ze er wel 30 van hem in de klas zouden willen hebben.
Trees Ik snap nog steeds niet goed waar dit gedrag vandaan kwam. Heb jij wel een idee?
Ik heb vaak het gevoel dat hij het overzicht verliest en zoveel tegelijkertijd denkt dat hij met woorden op -voor hem- lastige momenten niet meer kan communiceren en dus primair reageert.
Zijn broertje van 2,5 kan prima zeggen stop hou op en zal (op dit moment) nooit als eerste reactie gaan slaan.