[verwijderd] Denk hieraan voor je weer eens iemand aan de schandpaal wil nagelen. Wij zijn ook mensen.
Ik word hier echt een beetje boos van. Ik vind dit echt een forse misser van de huisarts bij haar moeder. Fouten kun je maken als je tuinman bent, maar we hebben het hier over een mensenleven. Het gaat om het leven van haar moeder!
En ja ik betrek dit ook op mijzelf, want ik heb ook iemand aan die zogenaamde ‘schandpaal’ genageld. Iemand 2 uur lang met een cva in een wachtkamer laten zitten zonder behandeling is namelijk ook niet oké. Ik kan je vertellen dat het voor mijn eigen verwerking zeer goed was om een klacht in te dienen tegen deze zorgverlener. Daardoor zijn ook nog de protocollen op alle huisartsenposten en ambulanceposten in de provincie Drenthe naar aanleiding van mijn casus aangepast, zodat dit nooit meer kan gebeuren. De huisarts en neuroloog in de onderzoekscommissie waren overigens heel blij dat ik een klacht heb ingediend.
We hebben niet voor niks protocollen en richtlijnen en als je daar niet aan houdt, dan loop je het risico om een klacht te krijgen. Ik denk dat je niet beseft wat voor impact dit op mensen heeft. Ik heb er zelfs emdr voor gehad. Ik was niet eens in staat om een gesprek aan te gaan met de zorgverlener. Ik kreeg al paniekaanvallen en moordneigingen als ik in de buurt van de huisartsenpost kwam.
Kom op zeg, we gaan hier geen levensbedreigende fouten van artsen goed praten, omdat we de tere zieltjes van deze arme artsen moeten sparen.