Zonnebloem Daarom hebben wij een extra verzekering, als je niet meer kan werken vervallen natuurlijk ook al die vergoedingen.😬
Dat is in jullie situatie wel heel verstandig. Ik vind het dan ook wel een hele gevaarlijke van die collega om hierop je hypotheek te baseren zonder extra verzekering af te sluiten.
Mijn man is via zijn werk gewoon goed verzekerd voor ziekte etc. Plus ik krijg nog een uitkering. Wij hebben een buffer, maar sparen niet extra voor het geval dat man zou uitvallen. Dan redden wij het ook nog met wat hij krijgt aan ww of wao.
Vulpen Het geeft mij veel rust, er zijn zoveel scenario's te bedenken waardoor je niet meer kan werken maar juist wel meer kosten hebt. Zorg is zo duur...
Waar denk je dan precies aan? Ik krijg bijna alles vergoed via gemeente of verzekering. Ook qua hulpmiddelen, kilometervergoeding naar het ziekenhuis etc. Het kost vooral heel veel tijd, heel veel gezeur en enorm veel frustratie om het voor elkaar te krijgen (het kost je vooral je mentale gezondheid 😬), maar qua kosten vind ik het in mijn situatie wel meevallen. Natuurlijk kost het mij wel wat, zoals een dure verzekering, maar zijn geen enorme bedragen.