Trees Nou precies, jij maakt dat nu mee zelfs. En mijn moeder overleed toen ze 33 was. Collega van mijn man had het steeds over zijn pensioen en is nu terminaal, komt dus helemaal geen pensioen. Mijn vader is met pensioen met veel geld en zegt nu: ik wilde dat toen ik jonger was ik met jullie/zelf meer dit en dit gedaan. Want nu kan hij wel ook genieten van zijn pensioen maar nu zijn wij druk met onze gezinnen en is eigenlijk tijd kostbaarder dan geld.
En omdat we dan ook nog 3 jonge zieke mensen om ons heen hebben en ik, door mijn overspannenheid, ook steeds meer ben gaan denken aan wat ik echt belangrijk vindt, wat ik echt wil, merk ik dat ik er anders tegenaan ga kijken.
@Zonnebloem ik ben dus opgevoed met veel sparen, altijd sparen. En mijn man ook. Wij hebben dus ook veel spaargeld want toen we werkten en nog thuis woonden spaarden we ons suf. Ik zal nooit een overdreven spender worden denk ik want ik heb een natuurlijke rem dat ik dingen te duur vindt enzo 😬🤣 en we blijven zeker sparen zodat we een buffer hebben voor dingen die kapot gaan en voor kids enzo en wat @Nescio zegt investeren we ook nog of lossen we af op hypotheek. Maar ik heb het sparen wel wat teruggebracht om ook wat meer ruimte te hebben voor uitjes en vakanties. Met name het laatste merk ik aan dat dit iets is waar we als gezin enorm van genieten en nog tijden over praten. Soort van spaar geen centen maar momenten gevoel haha.