Mamabeertje Honkeytonk En bij bepaalde hoeveeheid zon, gaan de screens dicht, zonsopgang en ondergang gordijnen open en dicht en via wifi kan ik al dat automatische besturen Dit zou mijn man dus héél leuk vinden. Na lang zeuren heb ik eindelijk toegestemd in een rolgordijn met afstandsbediening. Dat vond ik wel luxe genoeg.
Trees Honkeytonk Het licht gaan aan als je de wc deur open doet en weer uit als je weg bent daar Daar heb je toch geen WiFi voor nodig? Wij hebben dat ook met de slimme lampen van Ikea met een speciale hub. Dat is zonder WiFi. Daarnaast kunnen we tegenwoordig het licht op de wc ook aan en uitdoen met WiFi, maar ik weet oprecht niet wat hier de functie van is en wat het toevoegt op de sensor. Behalve dat mijn man het leuk vindt π. Zulke zonneschermen etc had ik op mijn vorige werk ook, maar dat zat niet op de WiFi. Wat voegt de WiFi dan precies toe? Ik ben daar echt oprecht nieuwsgierig naar. Is dat dan dat je ook op je telefoon kan zien ipv naar buiten te kijken dat ze omlaag zijn of heeft het nog een extra functie π .
Honkeytonk Trees dat je het geautomatiseerde kan overrulen voegt het toe. Als de sensor vind dat het licht genoeg is om de screens naar beneden te doen, wil ik ze weer om hoog doen. En dat gaat via wifi. We hebben geen afstandbedieningen/knoppen etc meer.
Toch6 Sinds zaterdag hebben we een kachel, zonder wifi π€ͺ. Een nepkachel maar wel met verwarmfunctie, oftewel net zoiets als hierboven maar dan andere uitvoering π Maar nu weet C hoe hij aan kanπ was ineens warm n de kamer haha
Trees Meca in het geval je geen sensor hebt, lijkt het mij wel nuttig. Mijn man moest perse beiden, maar kan mij niet uitleggen wat we hier nu precies aan hebben in onze wc en badkamer. Honkeytonk dat je het geautomatiseerde kan overrulen voegt het toe. Dat klinkt inderdaad wel handig. Dan heeft het inderdaad een functie.
Meca Trees Nou hier is het dat ik niet van de bank af hoef om de wc lamp uit te doen. Iedereen laat alles hier aan en dan kan ik zo alles weer uitdoen via de telefoon. Ook heerlijk als je al warm in bed ligt en je ziet nog een lamp branden. Wij hebben namelijk geen sensoren in dit huis.
Honkeytonk Meca wij boven ook niet, dan gebruik ik ook mijn telefoon om het licht uit te doen als ik al in bed lig π
[verwijderd] Toch6 ik ook, ideaal! Ik voel me echt hopeloos ouderwets als ik dit lees, wij hebben alleen wifi op telefoon/tablet/laptop/PlayStation π
Pimpelmeesje Toch6 wij ook, das echt een fijne uitvinding π Wij hebben alle deuren op de WiFi dat hebben jullie vast niet π we hopen ooit ook gordijnen enzo op het systeem te hebben, maar nu geen geld voor.
Trees Toch6 ik heb gewoon zo'n ouderwetse trekschakelaar bij mn bed, werkt ook goedπ Ik ook, maar deze hangt bij ons midden in de kamer ergens boven in een gebint. Als ik hem wil gebruiken moet ik eerst naar het einde van mijn bed kruipen en vervolgens naar boven klimmen. Echt wie dat bedacht heeft op deze plek?! Ik hou het nu maar bij een lampje op mijn nachtkastje en dat werkt ook prima.
Pimpelmeesje Trees kan je dan niet het touw langer maken en door een oogje laten lopen naar de juiste plek?
Trees Pimpelmeesje hij moet iets van 3 meter over het plafond overbruggen om bij het hoofdeind van het bed in de buurt te komen. Daar is het dak ook nog schuin, waardoor het touwtje waarschijnlijk ergens boven het hoofd komt te bungelen. Dat ding hangt op een plek waar onder niet eens een bed past vanwege de horizontale gebinten. Zwaar onlogisch qua plek.
Hopsatee Maar hoe werkt zoiets als de WiFi eruit klapt. Is er dan wel een escape of zit je dan in het donker haha. Gebeurd hier wel eens dus ik vraag me dat dan gelijk af.
Mamabeertje Hopsatee Als hier de Wifi er uit ligt, dan krijg ik de lampen niet meer aan. En als ze al aan zijn, gaan ze dus niet meer uit.
iMoeder Trees Het is al genoemd zie ik ondertussen. Maar een klein keramisch kacheltje inderdaad. Die kunnen ze onder hun bureau zetten. Mijn dochter is eigenlijk de enige die het gebruikt. Mijn oudste heeft een vrij warme kamer omdat die klein is en zijn game PC veel warmte produceert. En de jongste maakt zijn huiswerk nog beneden (evt met mijn hulp) aan de eettafel.
Trees Soturi ik geloof dat ik het daarvoor niet belangrijk genoeg vind. Want dan moet ik ook een systeem bedenken dat er nog wel genoeg trekkracht bij het kastje terecht komt ivm alle hoeken en daar wordt het heel ingewikkeld natuurkundig van π€. Boven wil man straks ook geloof ik slimme lampen om stroom te besparen dus straks kan ik het ook met de WiFi doen. Is dat WiFi gedoe hier in huis toch nog ergens nuttig voor π.
Nescio Als je geen WiFi hebt, klapt dan je hele systeem eruit? Ik vind het allemaal zo kwetsbaar ofzo π
Vulpen Nescio Ja ik ook hoor! Of dat je dan gehackt wordt en urenlang in knipperend licht zit. Of dat ze je apparaten gebruiken om andere enge dingen mee te doen. Ik meende daar ooit wat over gelezen te hebben maar kon het niet meer terugvinden.