LilyMilie bij echte spoed 112 en anders is het hier zelfs handiger om het via de huisarts te doen. Ik had in januari nog een tia. Ik bel de huisarts om te overleggen. Kan via een spoednummer, maar dat deed ik natuurlijk niet 🤪. Zij heeft voor mij een ambulance geregeld en de neuroloog gebeld om direct te overleggen. Ambulance hoefde daardoor ook niet meer rond te bellen om te kijken welk ziekenhuis plek had en op de spoed stond mijn neuroloog al klaar. Dochter brak bijv twee jaar geleden haar arm. Ik belde de huisarts, mocht meteen komen en zij maakte een afspraak voor ons op de röntgen-afdeling in het ziekenhuis. Toen het gebroken was gingen we pas naar de spoed voor het gips. Scheelde heel veel onnodig wachten in het ziekenhuis. Vroeger zat je soms uren te wachten op de spoed. De screening vooraf is handig zodat de spoed niet overbelast raakt met niet spoedmensen, maar is voor de huisartsen denk ik nu wel een extra belasting?
Ik heb trouwens ooit in Frankrijk 112 gebeld en ik stond gewoon 10 minuten in de wacht en ze konden geen Engels 😳. Ik heb het in Nederland nooit gebeld, maar weet niet of je hier ook in de wacht komt?