Liekje81 Maar ja, snap ook wel dat niet iedereen in de middag kan, qua werk enzo.
Dat is jullie probleem toch niet? Ik vind dat jullie je best wel veel aanpassen aan de patiënten. Ik kreeg in mijn praktijk ook weleens cliënten met de opmerking dat ze op bepaalde tijden niet konden ivm werk. Heel vervelend, maar mijn probleem niet. Ik deed bijv het laatste jaar enkel behandelingen onder schooltijden en na schooltijd was tijd voor verslaglegging en administratie. Dat ging ik echt niet aanpassen, omdat het voor iemand lastig was qua werk, oppas, vervoer etc. Ik had ook beperkte tijden waarop ze konden bellen en dat was voor sommige mensen ook lastig ivm werk etc. Ook mijn probleem niet. Ik vond dat zij zich moesten aanpassen en niet ik als ik mijn werk goed wilde blijven uitvoeren. Uiteindelijk wisten mensen wonderbaarlijk genoeg altijd wel wat te regelen.
Onze huisarts kun je ook enkel in de ochtend bellen tot 11 uur. Daarna gaat er een bandje op en kun je enkel nog de snelkeuze toets gebruiken voor spoed en intercollegiaal overleg. Gebruiken mensen dan toch de spoedknop, dan uitleggen dat dit enkel voor levensbedreigende situaties is en doorverwijzen naar de volgende ochtend. Mensen zullen moeten wennen aan de nieuwe situatie en daarover zullen ze mopperen, maar uiteindelijk went het heus.
Daarnaast vind ik een brief sturen met de nieuwe regels en uitleggen dat het anders voor jullie niet meer haalbaar is vanwege de toegenomen werkdruk om hiermee begrip te kweken al een hele goeie! Hiermee ondervang je denk ik al 90% van de mopperaars.