Pimpelmeesje misschien een mail eruit naar patiënten dat jullie situatie zo moeilijk is en vragen om begrip?
Ja, dit inderdaad! Misschien dat ik in een grot zit, maar ik had echt geen idee dat het zo extreem was als wat ik nu bij jou lees @Liekje81!
Ik heb de laatste tijd ook een paar vreemde foutjes gehad (H kreeg ineens een oproep voor de griepprik, de medicijnen die ik al 7 jaar bestel werden ineens doorgezet naar een nieuw recept, dus de chronische vergoeding verviel. Geen extreme dingen dus maar moest er wel achteraan om het op te lossen) maar nu ik jouw verhaal lees kijk ik daar wel heel anders tegenaan.
Ik denk dat het wel degelijk verschil zou kunnen maken als er meer bewustwording wordt gecreëerd voor de situatie, dat er wat meer begrip en geduld getoond kan worden?
Liekje81 We hebben ook econsults, maar op 1 of andere manier werken mensen daar niet graag mee.
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar ik keek net op de site van mijn huisarts wat 'de regels' bij ons eigenlijk zijn en dat schijnen wij dus ook gewoon te hebben! Dat klinkt voor mij juist ideaal, als ik dat eerder had geweten... Ik ben steeds 1,5 uur onderweg omdat ik geen huisarts in mijn eigen wijk kan krijgen, als dat niet meer noodzakelijk is zou dat ook voor mij een stuk meer rust geven. Ik ga dat de volgende keer meteen aanvragen!
Op wat voor manier maken jullie daar reclame voor? Want dit is de eerste keer in 10 jaar ofzo dat ik überhaupt op de website kom. Heel bizar, maar communicatie vanuit de huisarts gaat in mijn ogen gewoon heel ouderwets per brief 🙈
Zo af en toe gaat er iemand met pensioen en meer contact hebben we niet. 🤣
Maar ik was er toevallig afgelopen dinsdag en toen werd ik gevraagd naar mijn emailadres, dus er zit vooruitgang in!
Kan het zijn dat mensen het gewoon echt niet weten?
Zonnebloem Patiënten moeten zich echt bewust worden dat er tig andere opties zijn om ook gehoord/gezien te worden.
Yes please!
Er gaat echt een wereld voor me open hier.. In mijn ogen is naar de huisarts gaan gewoon 's ochtends om 8 uur bellen voor een afspraak om 10 uur, dus die verwachtingen zijn er ook gewoon dat ik vrijwel direct terecht kan. Als patiënt zou ik er echt totaal geen moeite mee hebben om verder te kijken naar andere mogelijkheden als een econsult, telefonisch spreekuur of een dag extra te wachten.
Maar dan heb ik dus wel eerst een echte brief nodig van papier met een postzegel om het te weten 🤣