Zonnebloem daar hoef je niet stiekem verdrietig om te zijn hoor. Het is ook gewoon verdrietig. Ze brengen veel tijd door op school dus je wil dat ze het leuk vinden!
Mijn oudste ging de eerste week heel goed, daarna had hij door dat het iets was dat moest en toen wou hij niet meer. Vorige week vrijdag heb ik hem huilend en schoppend naar binnen gebracht. Nog nooit hoeven doen! Voelde me echt shit 🙁
Toen ben ik het een beetje gaan omgooien. Planbord er weer bijgehaald, alle dagen van de week erop en dit gaan we doen op maandag, dinsdag, enz. Tijdens het aankleden praten we over wat we leuk vinden aan school. Ik zeg nooit “maar het moet.. dus ja.” Of dat we allemaal dingen doen die niet altijd leuk zijn. Voor grote R werkt dat niet.
En sinds dien gaat hij weer goed. Ook voor onderweg leuke gesprekjes, spelletje mee, whatever. En ook heel belangrijk, geen stress! Ik plan 10 munten extra want ik weet dat hij graag de tram wil zien. Meestal is het geen probleem als hij er niets is, maar soms wel. Dan hebben we daar tijd voor.
misschien ook een overleg plannen met de juf. Even bespreken wat er aan de hand is en of zij ideeen heeft. Wat jouw ideeën zijn, enz.