Net voor midi voor β¬140 aan kleding besteld, gelukkig nog sale. 5 broeken, 2 truien en 1 overhemd. Hij past geen enkele lange broek van voor de zomervakantie nog fatsoenlijk. Hij was het afgelopen jaar al wat aangekomen en hij is nu ook de lengte erbij ingegaan en dus zit alles te strak, te klein en te onhandig. Gisterochtend had ik een broek voor hem klaargelegd, maar die kreeg hij gewoon niet meer aan, dus gisteravond maar even alles gepast. Ik kan gewoon in 1 keer 10 broeken wegdoen. Hij heeft nu nog 1 broek van zijn broer, 3 trainingsbroeken (die niet echt mooi zijn, dus wat ons beiden betreft prima voor sport en nood, maar geen echte broeken) en 1 broek die nog wel kan voor deze week omdat hij nu huttenbouw heeft, maar niet meer echt fatsoenlijk naar school aan kan. Gewoon in minder dan een jaar van maat 134-140 naar 152.
Ik verwacht dat als we truien en overhemden gaan passen dat hij ook niet veel meer past. We hebben afgelopen zondag bij de We wat gekocht en dat was zelfs maat 158/164. Dat zit dan gelukkig nog wel ruim, maar niet zo ruim dat het overdreven is. Ik heb echt het idee dat hij het lastigst is qua kleding, maxi groeit wat geleidelijker dus dat is elke keer in de sale een paar dingen bij kopen en dan heeft hij wel weer genoeg, voor mini krijg ik nog steeds veel en die groeit ook niet zo snel. Sowieso zijn jurken en rokken wat makkelijker te rekken omdat het dan eerst tot de knie komt en daarna halverwege het been. Een groot deel van het jaar heeft ze toch een legging of maillot aan, dus daar heb je aardig marge. Maar voor midi heb ik vorig jaar ook een bijna gehele garderobe kunnen aanschaffen en nu gewoon weer. Ik weet dat het erbij hoort en dat het niet echt schokkend is, maar ik had het toch niet helemaal verwacht.