Marshmallow succes! Hopelijk valt het mee
Koffiepraat... Kletsen over van alles wat je bezighoudt π
Marshmallow Och dat is rot. Hopelijk ontdekken ze wat het is.
Er lijkt zo op het eerste gezicht niets aan de hand te zijn, alles klinkt goed alleen een iets lage bloeddruk (wat extreme vermoeidheid kan verklaren), maar omdat het dan niet duidelijk is waar het vandaan komt wil ze toch bloed laten prikken en een thorax foto hebben. Dus morgen bloed en die foto.
En anders zit het toch allemaal gezellig in mijn hoofd, dat benauwde gevoel en dat rare ademhalen van mij. Ze snapte mijn zorgen trouwens, omdat ik 7 jaar geleden een longembolie heb gehad. Qua longen blijf ik huiverig.
Marshmallow fijn dat ze het wel serieus nemen. Mijn bloeddruk is nu ook erg laag (laatste meting in de sportschool was 87/55) en dat kwam volgens de fysio door de warmte. Door de warmte gaan je aderen wat wijder openstaan en daardoor een lagere bloeddruk. Kan helemaal geen kwaad, behalve vaak duizelig met opstaan en soms flauwvallen. Ik weet niet of je er vaak last van heb, maar wat ik doe is als ik opsta is mijn spieren in mijn benen en billen even heel hard aanspannen. Hiermee stijgt de bloeddruk. Helpt heel goed hier.
Trees maar wat ik doe is als ik opsta is mijn spieren in mijn benen en billen even heel hard aanspannen. Hiermee stijgt de bloeddruk. Helpt heel goed hier.
Wauw deze ga ik onthouden voor m'n werk!
Net voordat we weggingen is dochter nog geprikt door een wesp. En dat betekent dat ik de enige van ons gezin ben die deze vakantie niet geprikt is. En maar goed dat ik een nieuwe tube nestocyl mee had, want die hebben we zo wel gebruikt
Rietjesbeker Kl*te beesten. Echt vreselijk. En ook zoveel nu overal.
Trees als ik opsta is mijn spieren in mijn benen en billen even heel hard aanspannen.
Beste truc ooit die ik gekregen heb. Ga met dit warme weer ook elke keer bijna van mβn stokje als ik opsta. Heel irritant die lage bloeddruk.
Hooyo-shimbir Ga met dit warme weer ook elke keer bijna van mβn stokje als ik opsta
Ik ook! Ik had helemaal niet gedacht aan een lage bloeddruk.
Ik moet opruimen, maar ik ben moe en heb geen zin. Dus ik hang wat op mijn telefoon. Word het niet beter van, eigenlijk
Ik ook, net terug wel van fysio voor zoon en boodschappen maar huis is voor mijn doen ontploft maar heb gewoon geen zin
Mijn dochter (5) heeft haar vinger tussen de deur gestopt. Haar wijsvinger is nu zo dik. Hopelijk is het as maandag genezen want dan begint school weer. Groep 3 dus ze moet gaan schrijven.
[verwijderd]
Hi allemaal
Ik ben hier al een tijd niet geweest, dus even een samenvatting van ons wel en wee.
Zomervakantie natuurlijk, dus vaak met de kinderen bij de lokale waterplas geweest.
Ook ben ik voor het eerst een klein weekje wezen kamperen in een geleende tent. En wat was het leuk! Ik dacht echt dat een tentje niks voor mij was. We stonden op een hele rustige camping in Hooghalen, zonder animatie. Voor de kinderen staat er een schommel, trampoline, wat speeltoestellen en skelters. En savonds mochten ze in een paardenkar achter een trekker het bos door. Lekker simpel allemaal maar het was heerlijk. Inmiddels heb ik zelf een tent gekocht en gaan we volgende week nog 3 dagen naar de camping om de tent te testen
Mijn eigen persoonlijke vakantie is dat ik elke dinsdag werk. Want kinderen fulltime bij huis is een aanslag op mijn energie, haha. Elke dinsdag even lekker poetsen en bijkletsen met "mijn oudjes".
Ook kom ik sinds kort bij een mevrouw thuis die wel op de wachtlijst staat voor hulp bij huishouden, maar de hulp gaat nog lang duren. Onze gemeente heeft meer dan 50 mensen (met indicatie) op de wachtlijst staan, maar de thuiszorg-instanties zitten bomvol ( @Pimpelmeesje ik verwacht niet dat het in jouw gemeente anders is dus die hulp van jullie had al 20 andere banen kunnen hebben).
Het is heel triest. Ik kom dus via via af en toe bij die mevrouw, bij wie de eenzaamheid een groter probleem is dan haar huishouding. Ik wil hier "iets" mee maar ik zou niet weten wat.
En dan onze lieve Tillie. Die kwam thuis, ik was boven en ineens kwam mijn zoon volledig in paniek naar mij toe. Hij gilde en huilde dat Mathilda haar oog eruit viel. Ik ging dus kijken. Haar ene oogje stond helemaal bol en bloedde. Dus gelijk dierenarts gebeld (ook nog op een zondag dus allemaal wat ingewikkelder). Die kon niet zeggen of ze het oogje kan behouden of niet. Haar hoornvlies was geperforeerd en verder kon hij het door het trauma niet goed onderzoeken. Enfin, Tillie heeft wat prikken gekregen en met medicatie naar huis. Ik moest ook oogzalf geven. Dat vind ze zo naar dat ze nu weg rent zodra ze me ziet.
Vandaag op controle geweest. Ze heeft veel bloedingen in het oog, en haar lens is aan het loslaten. Waarschijnlijk kan ze haar oogje wel behouden maar zal ze er blind aan worden. Ze krijgt nu een kuur prednisolon, volgende week weer naar de dierenarts. Ik dacht dat we Tillie vooral voor de kinderen hebben en dat ik er verder niet veel mee heb, maar pff. Dat beestje heeft toch wel mijn hart gestolen, ik ben echt aangedaan. Ze heeft een flinke klap op het oog gehad, de dierenarts denkt een aanrijding. Maar we weten het echt niet.
Mijn zoon slaapt bij mij in bed want hij heeft nog nachtmerries van het poppende oogje (ik zal de foto hier niet plaatsen, maar wie het wil zien stuurt maar even pb). Het oogje ziet er aan de buitenkant nu weer redelijk normaal uit, in die zin dat het niet meer popt.
Naja, dit is de samenvatting van onze afgelopen weken.
[verwijderd] wat fijn dat je er weer bent!
Ik weet denk ik welke camping het. Ik heb er ook naar zitten kijken voor een paar dagen en hoor er goede verhalen over. Heerlijk dat het zo goed bevallen is! Wat ontzettend sneu voor de kat en dat je kinderen dit hebben moeten zien. Ik hoop dat het arme beestje snel opknapt!
[verwijderd] Wat gaat dat het kamperen zo goed beviel en zo leuk was!
Wat sneu van je huisdier. Beterschap voor haar!
Zo jammer dat die mevrouw zich eenzaam voelt. Dat is echt rot.
Je zou contact op kunnen nemen met de lokale welzijnsorganisatie of het wijkteam of de gemeente. Die kunnen dan kijken met mevrouw samen wat er mogelijk is. Je hebt daar vaak veel opties in. Bijv maatjes, huiskamerproject, begeleiding thuis, etc.
[verwijderd]
Bloem ja klopt maar aangezien ik ook studeer voor seniorencoach blijf ik haar gewoon lekker bezoeken. En ze is een Amsterdamse, en kletst zo lekker gezellig. Is weer eens wat anders dan die stugge Drenten
[verwijderd] Oh ja natuurlijk kan je zelf ook blijven gaan. Ik dacht dat je op zoek was naar extra naast jezelf
[verwijderd] welkom terug! Wat fijn zo'n vakantie! Hoenis het verder met je zoon?
En je arme poezenbeest Hopelijk komt het nog goed met het oogje.
[verwijderd] jeetje wat zielig voor Tillie, wat kun je je dan zorgen om zo een beestje maken he. En wat fijn dat die mevrouw bezoekt. Hoe ver ben je nu met je studie?