Een dag uit het leven van een puber.
Omdat het flink waait mag puber met de bus. Ze vertrekt en als de bushalte in zicht is, ziet ze haar bus wegrijden. De volgende bus duurt nog een half uur en dan komt ze te laat op school. Mama brengt je wel. Als we weg willen gaan, heeft J natuurlijk net gepoept en ze komt op het nippertje op tijd op school. De schooldag is bijna om en raad eens wie zich weer niet lekker voelt? Nog even een uurtje door bikkelen en dan is school voorbij. Ik haal haar weer op omdat ik toch naar de stad moest en we hadden afgesproken naar hunkenmoller te gaan voor haar. Daar kon ze de energie nog wel voor opbrengen. Nadat ze wat heeft uitgezocht mag ze bij bakker bart nog wat lekkers uit kiezen. We stappen weer in de auto en haar jas zit tussen de deur, deur weer open en weer dicht, de telefoon valt uit haar jaszak buiten op de grond. Telefoon wordt van straat geplukt en die blijkt krom, hij heeft dus tussen de autodeur gezeten en doet niets meer. Omdat het één van de ergste dingen is die een puber kan gebeuren, moet ze huilen. Troosten en ik zeg haar dat ze thuis online een nieuwe kan bestellen, maar..... ze moet de helft zelf betalen. Thuis ploft ze neer op de bank, ik bestel een nieuwe telefoon binnen haar budget met een hoesje en screenprotector erbij. Morgen komt ie al binnen, dus ze is niet voor eeuwig afgesloten van de buitenwereld.
Even waarom ze zelf de helft moet betalen. Vorig jaar heeft ze een telefoon gekregen van haar vader die hij een paar weken gebruikt had. Zo goed als nieuw dus. Binnen korte tijd was het scherm helemaal stuk, niet haar schuld en vergoedt gekregen vanuit de verzekering van degene wiens schuld het wel was. We hebben toen gezegd dat ze een glasplaat op haar scherm moest laten zetten en een beter hoesje moest kopen zodat haar scherm beter beschermd zou zijn. Dat zou ze doen, heeft ze dus niet. Binnen de kortste keren zaten er nieuwe barsten in haar scherm, meerdere malen gewaarschuwd dat ze een ander hoesje moest kopen ipv zo één die alleen om de achterkant zit, ja ja ga ik doen. Nu moest het scherm eigenlijk weer vervangen worden omdat ze hem wéér had laten vallen en het nu echt stuk was. Nu heb ik er een hoesje bij besteld die ook het scherm beschermd mocht ie vallen, en screenprotectors natuurlijk.