Manque Ysabella Oooh ja dan zal het inderdaad anders zijn! Ik vond de warmte van de elektrische kachel wel heel aangenaam in ieder geval. Voelt lekkerder vind ik.
Ysabella Manque ja dat is een heerlijke warmte hè? Moet je nagaan, die warmte hebben wij -als we de verwarming aanzetten- door het hele huis heen. De kanttekening is wel dat dit soort warmte snel vervliegt dus de temperatuur gaat snel weer omlaag als de verwarming uit is.
Trees Ysabella het was in een park. Ik hoop dat de plantjes er goed op hebben kunnen groeien 🙄. Het drinken van slangenbloed zou mij een leven vol seksuele potentie bezorgen. Ik heb ter plekke besloten dat ik wel zonder kon. Van de cavia dacht ik het varkensvlees was. Ik wist toen niet dat een guinea pig een cavia was in het Engels 😭.
Hopsatee Manque Ja, en wij willen niet echt meer investeren in dit huis want we kijken verder. En dan willen we sowieso zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn en dan daar in investeren. Nou wordt ons contract pas in juli opgebroken en we Hebben door een goed geïsoleerd huis niet een heel hoog verbruik. Maar toch, alle beetjes helpen 😅
Tantetil Manque ik moest al aan jou denken met je gigantische rekening laatst. Hoe is dat nu je geïsoleerd hebt?
Nescio Wij hebben de vloerverwarming op 18 staan en de radiatoren op 15 graden. Hopelijk scheelt dit wel iets. Als er zon is, voelen we er niet veel van, anders is het wel kil. We hebben ook een elektrische verwarming gekocht (hebben ook zonnepanelen).
Trees Wat voor elektrische kacheltjes gebruiken jullie? Ons voorschot is ook belachelijk hoog (330 euro 😱) en we hebben een overcapaciteit op de zonnepanelen. We kunnen denk ik beter elektriciteit gebruiken.
Honkeytonk Toch6 hier wel. Kregen ook van de gemeente bericht dat we niet moesten schrikken maar dat de test gewoon doorging.
Lovely83 Aangezien heel veel dingen duurder gaan worden ben ik aan het nadenken wat lang houdbaar is wij veel gebruiken en ik de voorraadkast mee kan vullen. Jullie tips?
Toch6 Ysabella niet dat ik het erg vind aangezien ik alles dubbel hoor door oorontsteking 😅 maar viel me ineens op
Lovely83 Ysabella ja zat al te denken aan pasta’s ed. Brood word ook 2x zo duur 😩 misschien toch maar meel en gist inslaan en zelf brood bakken.
Ysabella Lovely83 ja hier zou dat betekenen dat we voor 2 broden 10 euro moeten gaan betalen. Ik denk dat ik de hele vriezer ga volstouwen met brood voor de aankomende 3 maanden en inderdaad pasta, soepstengels, koekjes (😳) zoals liga’s en als je yoghurt eet met müsli of whatsover zou ik dat ook inslaan.
Honkeytonk Ysabella 😱😱😱 2 broden voor 10 euro, daar koop ik er nu 8 broden voor. Wat een belachelijk bedrag zeg.
Lovely83 Ysabella Ze schatten inderdaad 5 euro voor een brood 😩, dat zou hier zo 20 euro pw zijn wat erdoor gaat met 4 kinderen.
Lovely83 Vulpen Ja dat word ook duurder, vandaar dat ik een voorraad wil inslaan🙈 zodat als het echt moet ik zelf brood kan gaan maken bijvoorbeeld.