Ysabella Trees een heerlijk glaasje slangenbloed (Thailand)🤢. Dit is wel de ergste van het rijtje. 😆 En je kan dan ook niet weigeren, kroop je weg als een slang?🤣
Trees Ysabella het was in een park. Ik hoop dat de plantjes er goed op hebben kunnen groeien 🙄. Het drinken van slangenbloed zou mij een leven vol seksuele potentie bezorgen. Ik heb ter plekke besloten dat ik wel zonder kon. Van de cavia dacht ik het varkensvlees was. Ik wist toen niet dat een guinea pig een cavia was in het Engels 😭.
Ysabella Wij hebben 2 elektrische kachels gekocht omdat we weigeren meer dan 300 euro pm aan gas kwijt te zijn. 😱 (eerst betaalde we 90 euro pm) We hebben trouwens 15 zonnepanelen dus het kost ons bijna niks. 😁 En dit is natuurlijk een korte termijn oplossing.
Lovely83 Ysabella Wat een geld hè! Ik moest gisteren de bewoners van ons beleggingspand vertellen dat hun servicekosten 100 euro pm per bewoner omhoog gaan. Waren ze niet blij mee.🙈
Manque Ysabella Ik heb een paar dagen de elektrische kachel laten branden ipv met gas te stoken, maar elektrisch blijft toch (vele malen) duurder 😬 Kun je zien als je het verbruik vergelijkt in slimmemeterportal.nl
Ysabella Manque ja alleen wij betalen niks aan stroom door de zonnepanelen wij krijgen maandelijks ‘terug’ althans nu dus niet meer door de gasrekening.
Tantetil Manque ik moest al aan jou denken met je gigantische rekening laatst. Hoe is dat nu je geïsoleerd hebt?
Manque Hopsatee Een goedkoper alternatief voor verwarming is een pelletkachel, maar dat vraagt wel een behoorlijke investering.
Hopsatee Manque Ja, en wij willen niet echt meer investeren in dit huis want we kijken verder. En dan willen we sowieso zoveel mogelijk zelfvoorzienend zijn en dan daar in investeren. Nou wordt ons contract pas in juli opgebroken en we Hebben door een goed geïsoleerd huis niet een heel hoog verbruik. Maar toch, alle beetjes helpen 😅
Manque Ysabella Oooh ja dan zal het inderdaad anders zijn! Ik vond de warmte van de elektrische kachel wel heel aangenaam in ieder geval. Voelt lekkerder vind ik.
Ysabella Manque ja dat is een heerlijke warmte hè? Moet je nagaan, die warmte hebben wij -als we de verwarming aanzetten- door het hele huis heen. De kanttekening is wel dat dit soort warmte snel vervliegt dus de temperatuur gaat snel weer omlaag als de verwarming uit is.
Nescio Wij hebben de vloerverwarming op 18 staan en de radiatoren op 15 graden. Hopelijk scheelt dit wel iets. Als er zon is, voelen we er niet veel van, anders is het wel kil. We hebben ook een elektrische verwarming gekocht (hebben ook zonnepanelen).
Trees Wat voor elektrische kacheltjes gebruiken jullie? Ons voorschot is ook belachelijk hoog (330 euro 😱) en we hebben een overcapaciteit op de zonnepanelen. We kunnen denk ik beter elektriciteit gebruiken.
Honkeytonk Toch6 hier wel. Kregen ook van de gemeente bericht dat we niet moesten schrikken maar dat de test gewoon doorging.
Lovely83 Aangezien heel veel dingen duurder gaan worden ben ik aan het nadenken wat lang houdbaar is wij veel gebruiken en ik de voorraadkast mee kan vullen. Jullie tips?
Toch6 Ysabella niet dat ik het erg vind aangezien ik alles dubbel hoor door oorontsteking 😅 maar viel me ineens op