Grotendeels goed. In huis gaat het heerlijk, de katten blijft een uitdaging, maar beetje bij beetje komen ze dichter tot elkaar. Grootste issue is dat ze buiten blaft naar elke hond en dan ook hard aan de riem trekt. Je ziet haar dan ook helemaal spannen en dat blijft ook echt een tijd zichtbaar in haar lijf. We wandelen dus nu expres in de wijk ipv in de uiterwaarden zodat we makkelijker honden kunnen vermijden. 1 of 2 honden gaat wel, maar als ze de een na de ander tegenkomt, dan komt ze alleen maar hartstikke gespannen thuis en is ze tijdens de wandeling ook helemaal onrustig en gaat dan op een gegeven moment ook naar gewone wandelaars of fietsers blaffen, wat ze normaal gesproken niet doet.
Omdat het de laatste tijd eerder erger werd dan beter, vond ik het wel heel lastig, maar mij is verzekerd dat het normaal gedrag is omdat ze inmiddels ook wat aan ons hecht, dus ons ook wil beschermen, haar omgeving meer toe-eigent en sowieso wat vrijer wordt. De dame van de hondenbegeleiding is nog steeds onder de indruk van hoe makkelijk en lief ze is en is hartstikke positief over haar toekomst. Mogelijk ga je haar nooit blij maken met uitgebreide wandelingen in hondenrijke gebieden, maar ze is ervan overtuigd dat het wel veel beter gaat worden omdat ze verder heel goed gedrag laat zien. Dus momenteel maak ik best graag wandelingen in de regen, dan is het namelijk lekker rustig op straat 😉