- Bijgewerkt
Wij gingen elk jaar met mijn familie op wintersport en we waren de enige met kinderen. Vanaf dat de kinderen uit het babybedje waren, betaalden wij voor 4 personen en de rest voor 2 personen. Ik vond dat zelf wel reeel en niet onbelangrijk, we konden het ook betalen. Nu hadden sommigen de voorkeur voor hele dure appartementen, maar dan gaf ik heel duidelijk aan dat het prima was, maar dat wij dan iets goedkopers zochten. Ik vind dus wel dat jij wat hierover te zeggen hebt in de zin van een goedkoper huisje of een ander uitje.
Overigens als jij mijn zus was geweest had ik het 50/50 gegaan en ik weet zeker dat mijn zus dat andersom ook zou doen als ik bijv in jouw situatie had gezeten. Je kan het misschien niet van de ander verwachten, maar ik vind dat als ik het zelf ruim genoeg heb, niet meer dan normaal om mijn zus te helpen. Bij mijn schoonzus (ook alleen met 3 kinderen) doen we altijd 50/50 of wij betalen voor haar en de kinderen. Ik vind het belangrijk dat zij en haar kinderen erbij zijn en ik gun ze dit ook gewoon.
Gevoelsmatig vind ik er dus wel wat van dat je broer zo op die 50/50 zit. Ik zou daar ook moeite mee hebben als ik in jouw schoenen stond, omdat ik het zelf nooit zo zou doen.