@LucP en ik hebben besloten om te stoppen met deze website.
In december 2018 ontstond allesvoordekids.nl na aanleiding van een 'ledenstaking' op het forum van zwangerschapspagina.nl
We waren destijds verbolgen over het gebrek aan inclusiviteit op dat forum. Er werd, ondanks de vele verzoeken, geen 'hoekje' ingericht voor donorouderschap. In de stakingsperiode van 24 uur bouwden Luc en ik ons alternatieve forum. We vroegen moderators om ons te ondersteunen en het aantal leden dat zich aanmeldde op de eerste dag telde ongeveer 450.
Het was even wennen, een forum waar je baas over eigen content was en je berichten ten alle tijden kunt aanpassen. Ook mocht er gepraat worden over politiek en levensbeschouwing. Er werd een speciaal subforum voor volwassenen-zaken aangemaakt, voor miskramen en abortus, voor kinderen met ontwikkelingsproblemen, enzovoorts. Je kon er op verzoek je naam laten veranderen. Je wist wie de mensen achter @beheer waren. Je kon meepraten over hoe het forum ingericht werd. Er was geen reclame. Je gegevens werden niet verkocht.
We zijn heel erg trots op wat we hier, met behulp van moderators en (financiële steun van) leden, hebben neergezet. Het forum is voor ons steun en toeverlaat geweest in lastige tijden, net zoals het een plek is geweest om te lachen en te discussiëren.
Helaas nam het ledenaantal in de afgelopen jaren gestaag af. Enkele pogingen om nieuwe leden te werven via een blog en via sociale media, leidden tot niets. Inmiddels is er nog 'maar' een kleine, doch hechte en loyale, groep mensen actief. De tijds- en geldinvestering die het Luc en mij nu kost, weegt niet meer op tegen het plezier dat we eruit halen voor onszelf en het doel dat we beoogden met de oprichting van AvdK.
Mocht iemand zich bekwaam achten om een website met een forum draaiende te houden, dan kun je via PB contact opnemen met mij of met @LucP om de details te bespreken. De mogelijkheid voor overname houden we open. Het is een vereiste dat een eventuele nieuwe eigenaar het beheer van deze website zelfstandig kan doen. Als niemand zich aandient om de website over te nemen, dan zal 1 januari 2024 de laatste dag zijn voor AvdK.