Lumihiutale Ik raak bij een hele volle kar de draad kwijt. Dan ben ik bang dat ik iets vergeten heb te scannen en men denkt dat ik probeer de boel te bestelen. Dus ik gebruik alleen zelfscan als ik weinig dingen heb. En dan scan ik niet in de winkel, want dat gaat dan ook zeker weten mis, dan vergeet ik dingen te scannen. Dus dan scan ik alles bij de kassa. Dan kan ik me er op concentreren en gaat het wel goed. Maar dat is met een heel volle kar niet handig want dan heb je geen ruimte genoeg om alles neer te leggen.

Creatieve of handige mensen hier! ik heb een vraag. Ik ben niet creatief of handig en ik heb alleen in het verleden een tuinbankje en een krukje geverfd.
Maar goed, ik heb nu een poppenhuis gekregen en ik heb hem schoongemaakt, geschuurd en helemaal in de grondverf gezet.
Idee is dat het dak donkergrijs wordt (kan er af) het huisje zelf wit en dan de luikjes 7x2 + deur ook grijs.

Ik zoek nu alleen tips. Sowieso een klein kwastje voor de luikjes maar het lastigste lijkt me dat ik geen grijze verf van de luikjes op het huis ga knoeien. Lijkt mij precisie werk, rustig aan, ene kant luikjes andere kant luikjes. Maar toch zoek ik tips en tricks

Oh ja en ik wil dit gewoon doen voordat mensen het afraden. Ik word er rustig van, ik vind het leuk, mijn dochter krijgt een leuk cadeau en ik wil het gewoon proberen, hoeft niet perfect. Ik google veel en zie veel maar als hier ook nog tips zijn: gooi ze op me haha!

Hopsatee

Leuk! Juist vooral wel doen, even uit je hoofd weg, lekker doen.

Zijn de luikjes iets opstaand? Ik zou er dan een dun latje tegenaan houden (zo’n verfstokje ofzo) en dan met een dun kwastje en dat wat we dan naast komt zit dan op het stokje/latje/het vel papier wat je er tegenaan houdt zeg maar.

Lumihiutale
      Alleen bij de ah heb je handscanners toch?
      Daar heb ik altijd hooguit iets van 4 producten, dus dat is me te veel gedoe(moet ik eerst uitvinden hoe dat werkt enz.)
      De winkel waar ik de rest haal heeft geen handscanners.

Hopsatee
        Ik zou het huis dan denk ik afplakken met schilderstape. Als je dan uitschiet zit het daarop.

1986Lynn Oh ja dat is een goed idee! Ja het zijn wel redelijk grote ''luikjes'' en ze kunnen open dicht/bewegen dus dat is zeker een goed idee!

Hopsatee heb je misschien een foto? Ik vind het wel leuk om mee te denken. Ik heb ook een poppenhuis opgeknapt (en nog steeds niet afgemaakt 🀫). Ik wil deze winter weer verder.

Hopsatee Voor kleine dingen zou ik niet gaan tapen, maar met een plamuurmesje of iets anders van kaarsrecht metaal werken. Dat zet je tegen de hoek die je gaat schilderen, zoals hier:

Maar dit is dus op grote schaal πŸ˜‰

Je zou dit kunnen doen met een klein plamuurmes, een scheermesje, een verfkrabber, noem maar op. En dan na elk recht stuk neem je de metalen beschermer af met een doekje met terpentine (als je alkydlak gebruikt) of gewoon met water als je watergedragen verf gebruikt, droog je hem af en gebruik je hem opnieuw.

Edit: eigenlijk wat @1986Lynn zegt dus πŸ™ˆ

Manque oh maar dit is handig ja! Fijn om er een plaatje bij te hebben. Ik dacht @1986Lynn te begrijpen maar nu ik dit zie denk ik pas oh zo!!!

Even op zoek naar een handig recht metaal ding!

Trees Ja foto ga ik maken! Idee is eerst schilderen en dan binnen ook vloer met Plakfolie doen en behang enzo.. volgens mijn missie hΓ¨? Ik ben totaal niet handig dus het is al heel wat als ik het geschilderd krijg πŸ€ͺ🀣 Maar ik heb anderzijds ook dus wel 3 meubels geschilderd in de afgelopen jaren waar ik heel trots op ben (ook al zijn ze niet perfect) dus wie weet is de uitkomst best mooi 😬😜

Oh ik vond een oude foto (heb hem van een vriendin gekregen en die stuurde toen door van: wil je deze hebben?) dus vandaar 🀣

Hopsatee wat een leukerd!

Ik zou zelf in dit geval even afplakken met schilderstape, maar dat is ook persoonlijk. Ik vind dat zelf meer ontspannen schilderen. Het is toch gewoon hout?

Ik heb inderdaad ook zelf behangen en vloer gelegd. Ik maak de meubels en accessoires ook zelf, maar ik heb er al twee jaar niks aan gedaan (ik krijg er nu weer zin in 😁).

Ik heb de vloer gelegd met in plankjes geknipt zeil in hout-motief en dat gelegd als laminaat.

De muren heb ik behangen met printjes geprint op dik fotopapier

Met karton kun je bijv een steenmotief maken. Ik heb daarvan een schoorsteen gemaakt. Meubels zijn bijna allemaal van Kapla blokjes gemaakt (de bank bijv met kaplablokjes en een schuurspons met daarop nepleer geplakt πŸ˜…).

Je kunt ook zelf makkelijk vloerkleden maken. Stukjes wol op stof plakken. In de kinderkamer heb ik het kleed gehaakt. Verder heb ik veel dingen met fimoklei gemaakt (heb ik geen foto van), zoals kaarsen, bloemen etc).

Trees Wauw! Wat Superleuk allemaal zeg ! Ook goede tips. En heel vet dat je de meubels ook echt zelf maakt! Dat tafeltje bijv! En ik zie niet eens dat het van Kapla is - hoe dan!

Erg leuk, ga je nu weer beginnen?

• Trees hebben hierop gereageerd.

Softbasegaming dan lopen wij achter, blijft Friesland he 😝 (bij de Jumbo, ah en Poiesz alhier hebben ze overigens wel handscanners en zelfscan kassa's 🀭)