Hopsatee Voor kleine dingen zou ik niet gaan tapen, maar met een plamuurmesje of iets anders van kaarsrecht metaal werken. Dat zet je tegen de hoek die je gaat schilderen, zoals hier:

Maar dit is dus op grote schaal πŸ˜‰

Je zou dit kunnen doen met een klein plamuurmes, een scheermesje, een verfkrabber, noem maar op. En dan na elk recht stuk neem je de metalen beschermer af met een doekje met terpentine (als je alkydlak gebruikt) of gewoon met water als je watergedragen verf gebruikt, droog je hem af en gebruik je hem opnieuw.

Edit: eigenlijk wat @1986Lynn zegt dus πŸ™ˆ

Manque oh maar dit is handig ja! Fijn om er een plaatje bij te hebben. Ik dacht @1986Lynn te begrijpen maar nu ik dit zie denk ik pas oh zo!!!

Even op zoek naar een handig recht metaal ding!

Trees Ja foto ga ik maken! Idee is eerst schilderen en dan binnen ook vloer met Plakfolie doen en behang enzo.. volgens mijn missie hΓ¨? Ik ben totaal niet handig dus het is al heel wat als ik het geschilderd krijg πŸ€ͺ🀣 Maar ik heb anderzijds ook dus wel 3 meubels geschilderd in de afgelopen jaren waar ik heel trots op ben (ook al zijn ze niet perfect) dus wie weet is de uitkomst best mooi 😬😜

Oh ik vond een oude foto (heb hem van een vriendin gekregen en die stuurde toen door van: wil je deze hebben?) dus vandaar 🀣

Hopsatee wat een leukerd!

Ik zou zelf in dit geval even afplakken met schilderstape, maar dat is ook persoonlijk. Ik vind dat zelf meer ontspannen schilderen. Het is toch gewoon hout?

Ik heb inderdaad ook zelf behangen en vloer gelegd. Ik maak de meubels en accessoires ook zelf, maar ik heb er al twee jaar niks aan gedaan (ik krijg er nu weer zin in 😁).

Ik heb de vloer gelegd met in plankjes geknipt zeil in hout-motief en dat gelegd als laminaat.

De muren heb ik behangen met printjes geprint op dik fotopapier

Met karton kun je bijv een steenmotief maken. Ik heb daarvan een schoorsteen gemaakt. Meubels zijn bijna allemaal van Kapla blokjes gemaakt (de bank bijv met kaplablokjes en een schuurspons met daarop nepleer geplakt πŸ˜…).

Je kunt ook zelf makkelijk vloerkleden maken. Stukjes wol op stof plakken. In de kinderkamer heb ik het kleed gehaakt. Verder heb ik veel dingen met fimoklei gemaakt (heb ik geen foto van), zoals kaarsen, bloemen etc).

Trees Wauw! Wat Superleuk allemaal zeg ! Ook goede tips. En heel vet dat je de meubels ook echt zelf maakt! Dat tafeltje bijv! En ik zie niet eens dat het van Kapla is - hoe dan!

Erg leuk, ga je nu weer beginnen?

• Trees hebben hierop gereageerd.

Softbasegaming dan lopen wij achter, blijft Friesland he 😝 (bij de Jumbo, ah en Poiesz alhier hebben ze overigens wel handscanners en zelfscan kassa's 🀭)

Hopsatee zodra het tuinseizoen is afgelopen, wil ik weer beginnen. Ik ben nu nog wel tijd kwijt met lekker rommelen in de tuin.

Eigenlijk is het niet heel ingewikkeld. Zagen en plakken van kapla. Voor de eettafel heb ik via aliexpress ronde boomschijfjes gekocht en de poten zijn weer zwart geverfde Kapla houtjes πŸ˜‚. De schouw, het bed etc. is ook Kapla. Het zijn hele mooie rechte plankjes en met zo simpel zaagding van de bouwmarkt makkelijk te zagen.

Zo ding

Ik ben geΓ«indigd in de β€˜eetkamer’. De stoelen zijn wederom β€˜Kapla’ beplakt met nepleer en ijzerdraad. Ik wil nog twee stoelen maken, gordijnen en schilderijtjes boven de piano. Ik moet de badkamer, keuken en ouder slaapkamer echt nog volledig doen.

@Hopsatee je kan bij de kruidvat soms goedkope kapla halen (maar dat hoef ik je vast niet te vertellen πŸ˜…)

Lumihiutale Hier ook maar dan moet je alsnog bij een kassa afrekenen πŸ€·β€β™€οΈ Ik ga altijd naar de Albert Heijn, dan heb je dat gelukkig niet. Ik snap wel dat het niet voor iedereen haalbaar is, maar bij mij gaat dat scannen eigenlijk altijd goed. Behalve misschien als je twee kinderen erbij hebt die continu ruzie gaan lopen maken over wie er mag scannen...

Trees Oooo wat leuk! Ik zie mezelf dat echt niet doen, maar ik ben wel dol op poppenhuizen. Leuk project @Hopsatee!

Kennen/gebruiken jullie het woord benzinestift?

Vulpen gebruiken niet, maar ik denk aan een permanente marker bij dat woord.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Vulpen nee

Of is datcde tuit van de pompslang als je gaat tanken?