Vulpen hij is verzonden! Geen bijzonderheden π«£π
Ik ga er vanuit dat het grotendeels nog steeds hetzelfde verloopt als toen ik er werkte, dus een kostplaats en inzetbaar in het deelgebied er omheen.
Mijn kostplaats was de Oase (horeca), deelgebied Fata Morgana. In mijn eerste jaar heb ik vrijwel alleen de Oase mogen doen, alleen als er personeelstekort was bij de attractie of de winkel mocht ik sporadisch een dagje invallen.
In het 2e jaar gebeurde dat steeds vaker en werd ik verder getraind op alle 3, en in mijn derde jaar draaide ik de winkel grotendeels alleen, deed ik ook de bestellingen, draaide ik evenementen en was ik multi inzetbaar in het gehele Anderrijk. Ik had mijn bhv, ehbo, en 100.000 soorten horeca certificaten..
Maar dat moest ik ook weer even beseffen.. H gaat niet starten waar ik eindigde, die krijgt geen eigen winkel, die gaat geen nachtdiensten draaien en die wordt ook niet het halve park door gestuurd om bij te springen. Zij begint ook gewoon bij het begin, net als ik ooit deed. En dan zelfs nog een stapje kleiner, want ik was wel 16 toen ik begon..
Dus ze zal sowieso niet meteen in het diepe gegooid worden, als ze verder wil groeien krijgt ze dezelfde trainingen en opleidingen die ik ook gewoon moest doen om dat te mogen. De dingen waar ik me nu zorgen om maak zijn misschien tot haar 18e niet eens aan de orde..
Maar mijn herinneringen zitten vooral op mijn laatste jaar, toen ik alles en iedereen van binnen en buiten kende, en niet bij mijn eerste dag, als onwetend guppy die ook voor het eerst achter de kassa kwam. Weliswaar zonder dyscalculie, maar de euro was toen pas 3 maanden oud dus dat was ook raar π€£
Haar kostplaats zal geen kassa werkzaamheden bevatten want dat mag ze nog niet, dus als ze daar al op getraind gaat worden kan dat misschien zelfs nog langer duren dan haar 16e verjaardag.. Tegen die tijd heeft ze haar dyscalculie verklaring misschien wel, en hebben we alsnog niet gelogen op het sollicatieformulier, want vandaag heeft ze hem gewoon niet π
Maar het blijft lastig soms.. ze heeft gewoon bepaalde dingen die het moeilijker maken voor haar, en dan verval ik weer even in mijn curling-ouderschap π«£
Dus jullie meningen helpen dan wel, ik heb braaf geluisterd en jullie adviezen opgevolgd hoor π