Hopsatee Ze wordt waarschijnlijk toch ook eerst gebeld etc. Kan ze altijd nog zeggen dat ze kassa niet wil.
Trees Tijdens het gesprek kan ze dan de dyscalculie aangeven,
Zie mijn vorige bericht 😂
Ik denk dat ze niet eens een gesprek gaat krijgen.. als ze op basis van dit formulier mag langs komen is ze waarschijnlijk al binnen.
Hopsatee En buiten dat.. ik heb ook dyscalculie en ik heb dus uiteindelijk wel van 16-23 jaar achter de kassa gewerkt als bijbaantje.
Ik realiseer me net dat ze waarschijnlijk nog niet eens achter de kassa mag, volgens mij is dat pas vanaf 16 toch? Er staat namelijk op de site "solliciteren mag vanaf 15,5, maar dan mag je nog niet alle werkzaamheden doen"
Dus misschien is het niet eens van toepassing? 🤔
Trees Veel mensen denken bij adhd direct in overdreven stereotyperingen
Daar voldoet ze wel volledig aan 😂
Maar ik snap inderdaad wel wat je bedoelt.
Trees Lagere verwerkingssnelheid misschien? Is overigens ook een kenmerk van adhd. Werkgeheugen is vaak ook lager en hangt ook weer samen met rekenvaardigheden en automatiseren.
Check, check, check. Het is te bespottelijk voor woorden dat ik al 10 jaar bezig ben met een diagnose voor haar, maar dat is een heel ander verhaal.
Trees Nu scoort ze verbaal en performaal heel hoog, waardoor ze meer kan ‘hebben’ zeg maar.
Dat heeft H niet voor zover ik weet.. of nouja, haar standaard reactie op 99% van wat je tegen haar zegt is "huh?" dus ik ga er niet van uit 😂
Klokkijken kan ze wonderbaarlijk genoeg wel, maar geen sommen waarvan de uitkomst boven de 10 komt 🫣
Begrijpend lezen kan ze ook niet, en ze is auditief zwak.
Alleen Engels is ze heel goed in, dat doet ze een niveau hoger. Maar dat komt grotendeels door Roblox en Tiktok 🙈🙈🙈
Ze is wel weer extreem goed in visuele shit trouwens. Een tijdje terug was ik een serie aan het kijken die we een jaar of 5 geleden samen gezien hadden. Ze liep langs en zag een personage en riep meteen: hey, dat is die fotograaf! Rachel ofzo toch? Heel de verhaallijn kwam er uit, zometeen gebeurt dit, en dan dat..
Heel dat personage zat er maar 3 afleveringen in, maar dat onthoudt ze tot in ieder detail..