Hopsatee Maar goed, ik wil natuurlijk ook een leuke vrolijke moeder zijn dus ik zeg op zulke dingen best vaak ja.
Hoe kun je die vrolijke gezellige moeder zijn als je over je eigen grenzen heen gaat? Ik word juist chagrijnig als ik teveel van mijzelf vraag. Je mag hierin best minder hoge eisen aan jezelf stellen vind ik eigenlijk.
Ik denk niet dat je een leukere gezellige moeder bent als iedereen altijd maar kan blijven eten. Er zijn heel veel manieren om een leuke gezellige moeder te zijn, maar ik denk om dit te kunnen zijn, je wel je eigen grenzen moet respecteren. Als dit van jou teveel vraagt, gewoon niet doen of je maakt desnoods als compromis de afspraak dat het enkel kan op een vaste dag per week of maand. Bijv tweede vrijdag van de maand. Ik verzin maar wat.
Hopsatee altijd bezig ben met hoe anderen zich voelen en anderen dus best wel het naar hun zin te maken, te pleasen.
Daar heb ik zelf niet zo snel last van. Ik zie dat dus echt niet als mijn taak. Mijn man heeft dit wel, maar ik vind dat best wel vermoeiend eerlijk gezegd 😬. Hij raakt er gestresst van en daardoor voelt alles juist minder relaxed. Precies wat hij probeert te voorkomen, gebeurt dan.
Een andere optie is dus gewoon een lompe boer worden en bedenken dat het uiteindelijk ieder zijn eigen verantwoordelijkheid is om ergens het beste van te maken. Als iemand blijft eten, ben ik de gastvrouw en niet hun psycholoog 😜. Ik wil er zelf ook van genieten.