Nee, als het op school of bso gebeurd hoort het ook daar. Ook omdat je wederhoor nodig hebt. Mijn middelste kwam steeds thuis met krassen en butsen, 1x zelfs allemaal hapjes uit zijn gezicht. Hij zei steeds dat een klasgenoot dat deed en op de vraag waarom bleef het vaag zo van gewoon vindt hij leuk. Maar goed ik vond het niet leuk dus heb er op bso en school (maar zaten niet bij elkaar in de klas dus daar speelde het minder) wat van gezegd. Dat zijn ze dus extra gaan monitoren en het bleek zo te zijn dat ze met een groepje gewoon nogal ruwe gekke spelletjes deden waarbij mijn kind wel enthousiast mee deed maar echt pijn doen niet durfde maar andere kinderen blijkbaar wel. Nou lang verhaal kort, het was meer een groepsdynamiek.
Maar toen hetzelde jongetje tijdens spelen geld van mijn kind stal en er vandoor ging ben ik wel zelf naar de moeder gelopen en het daar opgelost.
Als het onder mijn ogen of in mijn buurt gebeurd: ja dan spreek ik zeker aan. Als het in school of bso setting laat ik altijd eerst mijn kind zelf het gesprek aan gaan en als dat niet lukt of gelukt is leg ik dat daar neer. Tot nu toe zijn die dingen (paar keer meegemaakt bij verschillende kinderen) gelukkig goed opgepakt. Enige was dat mijn jongste heel vaak was gebeten op de babygroep daar moest ik mezelf vrij kwaad over maken 🫣
Het is wel zielig en lastig want ik vond het ook heel heftig toen M zijn gezicht gehavend was en ik vond het gelijk een stom kind. Logisch eerste gevoel denk ik ook.