Manque ik reed zelf weer na een maand geloof ik, maar ik had echt veel moeite met de koppeling intrappen. Juist die beweging is extra pijnlijk en onze koppeling is ook vrij stug. Zat dan echt vastgesnoerd in een harde steunbrace met mijn enkel en schakelde met mijn hak en echt zo min mogelijk. Uiteindelijk heb ik zelfs leren schakelen zonder de koppeling in te trappen (dat kan dus gewoon hè 😳).
Ik weet niet of het bij jou rechts of links is? Gas en rem lijkt mij weer veel lastiger. Pijnvrij lopen duurde langer dan een half jaar, dus daar heb ik niet op gewacht. Na een maand of twee nam de zwelling ook af en toen ging het rijden ook echt veel beter. Gescheurde enkelbanden duren ongeveer 6-9 maanden om te genezen. Ik weet niet hoe lang het geleden is bij jou en wat het advies van het ziekenhuis is? De eerste twee weken mocht ik niks, omdat de zwelling en de bloeduitstortingen eerst wat minder moesten worden. Pas toen de brace eromheen pasten, mocht ik op krukken lopen. Ik zou het dus niet forceren.