[verwijderd] Het is best wel shit daar. Hij heeft o.a. alle DEI programma’s (programma’s die gelijkheid, diversiteit en inclusie stimuleren) al stop gezet en is bezig om wetten die lgtbq+ beschermen af te schaffen.
Klopt, inderdaad dat hij vooral tegen transgender rechten is, maar zijn acties hebben ook gevolgen voor anderen. Sowieso heeft hij al eerder aangegeven niks te gaan doen als staten besluiten om maatregelen te treffen tegen de gehele lgtbq+ community. In zijn vorige termijn heeft hij oa heel veel nieuwe rechters aangesteld voor levenslang, waarvan een groot deel anti lgtbq+ is. Idem geldt voor de mensen binnen zijn administratie. Hij heeft vooral mensen om zich heen verzameld, waarvan een groot deel openlijk tegen homoseksualiteit is en bijv pro conversie therapieën zijn. Mensen die het zelfs een mentale stoornis noemen.
Mijn ex is Amerikaans en woont in de VS met haar vrouw. Ik heb haar onlangs sinds jaren weer eens gemaild, omdat ik mij zorgen maakte. Zij is bang en ze is absoluut niet een angstig persoon van nature. Ze merkt dat sinds zijn eerste termijn, ze echt veel meer te maken hebben met haat en dat hun rechten steeds minder beschermd zijn. Ze zijn bijv steeds minder beschermd op de werkvloer en het wordt steeds makkelijker om ontslagen te worden om hun seksualiteit. De kans dat ze ergens aangenomen worden is ook een stuk kleiner geworden door afschaffing van de DEI programma’s. In meerdere staten mag er niet meer gesproken / gedoceerd worden op scholen over seksuele oriëntatie, de erkenning van het homohuwelijk ligt in steeds meer staten onder vuur, in het leger ben je niet meer beschermd en overall is er veel meer discriminatie gekomen. Wat denk ik zeker ook een gevolg is als je als land de boodschap geeft, dat lgtbq-ers geen gelijke rechten hebben.
De rechten waar ze zo lang voor gevochten hebben, worden nu weer in een oogwenk ongedaan gemaakt. Het overgrote deel van lgtbq+ community in de VS maken zich grote zorgen en ik denk wel terecht.