[verwijderd] Ik ga er geen ruzie om maken omdat het uiteindelijk zijn lichaam zijn keuze is
Daarom heb ik de keuze ook bij hem gelaten: of steriliseren of geen seks meer 😜. Ik weigerde elke maand in de stress te zitten en mijn gezondheid op het spel zetten, omdat hij bang is voor een lullig ingreepje van 10 minuten. Sterilisatie stelt bij de man ook echt geen zak voor.
(Er zijn echt teveel woordgrapjes mogelijk met dit onderwerp 🫣).
[verwijderd] krijgt waarschijnlijk meer pijnmedicatie mee naar huis dan menig pas bevallen vrouw 💁♀️
Het was hier enkel een paracetamolletje en zelfs bij de infectie kreeg hij niks zwaarders qua pijnstilling. Een paracetamolletje schijnt ook meer dan voldoende te zijn, zolang de boel niet ontploft door een infectie. De infectie was best sneu, maar hij heeft nauwelijks geklaagd en het zag er best pijnlijk en reusachtig uit.
Voor mij was het heel simpel. Ik heb jarenlang gezorgd voor zwangerschapspreventie en nu mocht hij de verantwoordelijkheid hiervoor nemen. Het is niet alleen mijn taak en dat hij eerst niet durfde, maar ipv daarvan mij met stress en mogelijk risico’s opscheepte, vond ik echt onacceptabel laf.
Waarschijnlijk komt het ontzettend hard over (en dat klopt, want ik was hierin ook echt bikkelhard), maar na 11 zwangerschappen, waarvan 8 miskramen, 1 buitenbaarmoederlijke zwangerschap, 4 currettages, een zwangerschap met heel veel bloedingen en daardoor vroegtijdig weeën en meerdere ziekenhuisopnames, twee randprematuurtjes, een baarmoeder - en forse blaasverzakking, het extra verhoogde risico van nog een beroerte als ik weer opnieuw zwanger zou raken plus het feit dat ik ook geen hormonale conceptie meer mag gebruiken, was zijn speelruimte om te weigeren als hij ooit nog seks wilde precies nul.
Ik snap natuurlijk dat het bij jullie een andere situatie is met andere risico’s, maar ik vind wel dat hij als man zijn prioriteiten opnieuw zou moeten beoordelen. Jij zit elke maand in de stress /alert op elk symptoom /geen vertrouwen in de huidige ac en hij kan het zo simpel voor jou makkelijker maken. Even 10 minuten met de billen bloot, een paar dagen een ongemakkelijk gevoel en klaar. Anticonceptie mag best een gezamenlijke verantwoordelijkheid zijn in een relatie en niet enkel de verantwoordelijkheid van de vrouw.