Trees wil jij mijn psycholoog zijn? Jij omschrijft echt precies wat ik dus mis en zou willen!
Ik heb soms het gevoel alsof ik daar zit om hun portemonnees te spekken. Genoeg mensen op de wachtlijst, maar dat het bij mij gerekt en gerekt blijft worden. En zeker nu er dus wellicht nog een tweede bij gaat komen, alsof ze makkelijk kunnen verdienen aan mij zeg maar?
Tegelijkertijd zijn het ook wel zinvolle dingen. Afgelopen sessie ging over hoe ik de balans kan vinden met de nieuwe stappen die ik zet, en hoe te voorkomen dat ik weer in mijn oude patroon blijf hangen van blokkeren en niet verder kunnen.
Dus ja, belangrijk. Maar vervolgens ging de sessie verder dus over plannen en mijn impulsiviteit, want dat kost mij beiden belachelijk veel energie, om vervolgens jankend de deur uit te lopen omdat ik me gewoon een fucking alien voel.
Ik kwam binnen vol energie, en enthousiast over mijn nieuwe stappen, en uiteindelijk voelde ik me zo shit dat ik gisteren halverwege de dansles moest stoppen omdat ik zo overprikkeld was. Tot zo ver mijn balans met de energiegevers 🤷♀️
En ik weet gewoon even niet meer of het nog wel zinvol is om op deze manier door te gaan. Als ik vol zelfvertrouwen binnen kom, en het verlaat als met het gevoel dat ik er nooit weg kom omdat er nog 20.000 dingen zijn die ik niet kan, slaat het dan niet door?
We weten allemaal in welke richting(en) we moeten zoeken, maar ik mag geen diagnostisch onderzoek want ik heb mijn emdr niet afgerond, maar ik krijg ook geen emdr, dus we blijven maar praten over de klachten die bij die fucking diagnose(s) horen.
Oplossing van deze week: ik heb de lifeplanner van de Hema gekocht. Donderdag netjes ingevuld, toen raakte ik in de war omdat ik nu 3 agendas moet bijhouden, en ik ben er nu al helemaal klaar mee. Echt, hoe dóen mensen dat???
Ik snap het niet, ik kan het gewoon niet, en ik voel me zo'n fucking loser!!
Dus heel dat zelfvertrouwen wat ik had opgebouwd in de weken dat ik geghost werd, was in 3 kwartier weer uit 't raam.
Aan de andere kant, dat reïntegratie traject zal zwaar zijn. Het is dan wel fijn als ik de psycholoog ernaast heb. En ik wíl leren hoe ik voorbij die blokkade kan komen en uit dat patroon, want anders veranderd er niks. Maar dat doet het nu ook niet, dus blegh. Stoppen voelt niet goed, maar doorgaan ook niet. Ik weet echt even niet meer wat ik nu wil hiermee.
Ik wil wat jij omschrijft..