Hopsatee mijn moeder en oma hebben reuma, iedereen in mijn leven boven een bepaalde leeftijd heeft artrose. Ik was ook bang dat ik een van deze twee dingen had, maar het viel echt reuze mee. Er was wat twijfel over reuma, maar dan zou ik een tweede aanval moeten krijgen en dat is ‘afkloppen’ nooit gebeurd. Sinds ik bloedverdunners slik heb ik ook geen ontstekingen meer. Ik had verder geen bijwerkingen van de ontstekingsremmers en de pijn in mijn handen was vrij snel weg. Ik hoop dat het bij jou ook gewoon zo iets simpels is.
Je zou eventueel ibuprofen (is licht ontstekendremmend) kunnen slikken. Kijken of dit wat doet?
Er schiet mijn nog iets te binnen. Pijn in vingers en tenen zie je ook nog weleens bij stress. Verkrampte spieren kunnen zenuwen wat afknellen en met name onze uiteinden zijn daar gevoelig voor. Ik zou sowieso naar de huisarts gaan hoor, want ik vind het zelf gevaarlijk/ te makkelijk om alles direct op stress te schuiven, maar dit zou ook nog kunnen gezien je best wel drukke leven 😬. Iets om in je achterhoofd te houden.