Misschien heeft iemand tips. Ik wil niet te veel in detail treden maar ik heb een vraag over een bepaalde situatie tussen buurkinderen.
Mijn jongste zoon is de jongste van het stel (in totaal 6 kinderen) en één van deze 6 kinderen zorgt voor een vervelende dynamiek in de groep. Kind X spant anderen voor het karretje waaronder voor het gros van de tijd mijn 4 jarige. Dit houd bijvoorbeeld in kind A wil met kind X en mijn 4 jarige spelen. Kind X sluit kind A buiten en de mijne gaat daar uiteindelijk in mee. Als kind X niet buiten speelt worden bepaalde dingen niet bedacht of geïnitieerd. Is er geen gedoe en geen slaande ruzie. Letterlijk.
Ik zit met mijn handen in het haar, alle ouders vinden mijn jongste ontzettend lief maar zien precies het zelfde als ik. Zijn gedrag veranderd wanneer X erbij is en begint mijn jongste dingen te doen die hij normaal absoluut niet zou verzinnen. Hij word echt voor het karretje gespannen. Met de ouders van X kan eigenlijk niet gesproken worden. braafste kind van de klas🤢
Ik heb nu bedacht dat ik dus gewoon ga observeren buiten en politie agent ga spelen, maar ik wil dat mijn jongste leert niet mee te lopen met kinderen die nogal overheersend en commanderend zijn. Maar mijn pedagogisch verantwoordelijke ideeën zijn op.
De situaties lopen steeds meer uit de hand en wat X elke keer bij elkaar manipuleert is meer dan alleen kattenkwaad. Ik kan de mijne trouwens niet binnen houden als X buiten is, want X is altijd buiten en dat zou betekenen dat de mijne een kluizenaar word. 😬