Bloem Ik heb dat toen opgezocht en daar zit een stof in die ook in grote hoeveelheid in mijn pil zit.
Wat fijn voor je dat je iets hebt dat helpt! Ik wist niet dat het hiervoor ook kan helpen.
Zonnebloem of anders het door een bekkenfysio of gynaecoloog laten beoordelen? Ik denk dat deze er meer verstand van hebben. Je hebt verschillende soorten verzakkingen: voorwand, achterwand, baarmoeder, blaas, darmverzakkingen enz. Als je bijv heel hard perst kun je vaak wel de uitstulping voelen en zien. Als ik bijv pers hangt mijn blaas gedeeltelijk uit mijn vagina, echt heel sexy π¬ (zitten nog wel de voorwand tussen uiteraard, maar je ziet echt een bal deels eruit hangen). Mogelijk dat dit bij jouw de ballon is die je voelt. Ik vind het zelf het beste te omschrijven als een zwaar, stekend gevoel en de mate van klachten is bij mij echt cyclus gebonden. Seks kan heel pijnlijk zijn door de baarmoederverzakking, omdat de vagina korter is en je sneller tegen de baarmoedermond aan zit. En ik plas regelmatig in mijn broek. Gelukkig niet meer dagelijks, maar ik kan nog steeds niet sporten zonder allerlei veiligheidsmaatregelen. Het zijn best wel gΓͺnante klachten en niet iets waar ik vaak over praat, maar aan de andere kant veel vrouwen hebben soortgelijke klachten en er zou meer over gesproken moeten worden. Ongewild verlies van ontlasting heb ik gelukkig niet, maar schijnt ook vaak voor te komen bij verzakkingen. Geen idee of je er iets in herkent, maar anders gewoon naar laten kijken. Een bekkenfysio kan best wel veel verhelpen als het niet te erg is. Bepaalde oefeningen kun je ook alleen maar daar doen. Ik deed daar bijv oefeningen met een vaginale probe aangesloten op de computer.