Trees De kindle paperwhite (geloof ik) met 32gb, was ongeveer even duur, maar had een iets tragere reactietijd, scherm was iets minder helder, had geen blauwe licht filter. Nog een paar kleine dingen, maar dat weet ik niet meer. Niet dat het slecht was of het verschil enorm, maar ik wilde het beste voor mijn budget.
Die reactie tijd geen idee. Moet zeggen dat ik niet weet of ik dat zou merken. Als in, die ik nu heb is veel sneller dan de vorige. Maar dat merk ik niet echt. Blauw licht filter zit er gewoon op, alleen heet het dan warm licht. Dus je kunt schalen van koel naar heel warm. En de paperwhite is er 16 en 32 GB. Ik ga die 16 al nooit vullen dus 32 vond ik niet nodig. Hoe ik het begrijp is dat bedoeld voor audio boeken. En de 32 heeft dan een functie die het licht uit zichzelf aanpast. Maar dat vind ik eerder irritant dan handig dus vind ik niet zo een meerwaarde.
Wat betreft dat alleen via Amazon. Nee niet alleen. Daar is dus dat Calibre voor. Maar dat is wat ik bedoelde met ecosysteem. De Kobo kan op Bol en de Kindle op Amazon. Volgens mij kan je met een Kobo ook niet rechtstreeks op Amazon. Dus je kan er vanalles van vinden maar het is allebei beperkt. En ik snap dan dat je de Kobo gewend bent, maar ik zie in die zin geen verschil.
Hoe je die bieb boeken er op krijgt. Ik weet het dus niet. Alleen dat het wel kan. Ik kan het nu ook zo snel niet vinden en moet eigenlijk naar bed. Ik lees alleen iets over Libby en The Internet Archive.