iMoeder Ja dat is dan door de fysieke knoppen. Want wat je noemt heeft de paperwhite allemaal, en die is niet zo duur.
Ik heb alle specificaties naast elkaar gelegd en allerlei reviews bekeken en er zat zeker wel verschil in. Een vergelijkbare kindle was echt een stuk duurder toen ik mijn kobo kocht. De kindle paperwhite (geloof ik) met 32gb, was ongeveer even duur, maar had een iets tragere reactietijd, scherm was iets minder helder, had geen blauwe licht filter. Nog een paar kleine dingen, maar dat weet ik niet meer. Niet dat het slecht was of het verschil enorm, maar ik wilde het beste voor mijn budget.
iMoeder Dus als je dan als Nederlandse bieb naar de twee grootste e-readers niet kan leveren.
Op de kobo kan je wel biebboeken zetten hoor, maar ik moet ze wel eerst lenen via de bieb-app en op mijn ereader laden ipv rechtstreeks op mijn ereader lenen. Kobo ondersteunt de bestanden van de bieb wel zonder problemen. Ik hoef de bestanden niet om te zetten of iets dergelijks. Alleen ik moet ze dus wel uploaden.
iMoeder En dat is er voor de Kindle dus ook.
Weet jij waar ik hier meer over kan vinden? Ik ken wel iemand die hier belang bij heeft, maar ik kan nergens vinden hoe het moet. Ik lees dat behalve in de US, meer landen het probleem hebben dat bibliotheekboeken niet op de kindle kunnen ivm de veiligheidssoftware die de bibliotheken gebruiken. Je moet dus iets hebben, wat dit omzeild. Dat moet ook wel bestaan. Ik kan mij niet voorstellen dat niemand daar ooit een oplossing voor heeft gevonden.
Edit: ik vraag mij nu af of het wel kan?! Op Reddit lees ik dat het enkel in de US kan via een bepaalde app. Buiten de US ondersteunt kindle geen bibliotheken schijnbaar. Wat raar zeg! Ze verplichten je eigenlijk om altijd via hen boeken te kopen?