Huggybird ik merk dat het me vandaag ook wel wat meer doet hoor 😬
Ik heb vanmorgen het volledige verslag nogmaals gelezen omdat ik hem dus moest aanpassen en pfff..
Op sommige punten ontkent hij haar haast volledig. Het zijn echt van die rare opmerkingen. Dingen als: als ze op de Nintendo zit is ze wel druk, maar dat zijn andere kinderen ook. Dat ze zich soms schaamt dat ze anders leert en daardoor faalangst heeft ontwikkeld, vind hij normale puberteitssymptomen want alle pubers vinden wel iets gênant.
Ze heeft geen concentratieproblemen, ze vind het gewoon saai. Als ze het leuk vind heeft ze nergens last van. Ze praat ook niet veel of chaotisch, ze is gewoon enthousiast.
Er staan dingen in over haar die ook pertinent niet waar zijn: ze leest graag -> ze heeft in haar hele leven 1 boek uit gelezen omdat ze een boekverslag moest maken, 1 hoofdstuk per dag, en dat was iedere dag huilen en strijd.
Ze neemt school serieus, leert veel en werkt hard aan haar huiswerk -> ze heeft geen huiswerk, ze doet basis.
Er zijn dingen waar hij uitgebreid over heeft verteld die hij helemaal niet kán weten.
Haar kamer is redelijk netjes -> hij is al 13 jaar hier niet binnen geweest.
Tot 3 keer toe heeft hij vermeld dat ze op verjaardagen altijd stil en verlegen is, dat andere kinderen haar dan moesten komen halen om te spelen, omdat ze zelf niet het initiatief durfde te nemen -> hij is welgeteld 1 keer met haar op een verjaardag geweest van iemand. H was toen 11 maanden oud, haar nichtje werd 5.
En vooral heel veel kritiek op mijn manier van opvoeden, en grote plannen over hoe hij het zou aanpakken, die totaal niet aansluiten bij wie ze is. Dus vooral veel pushen om op team/balsporten te gaan, waar ze een gruwelijke hekel aan heeft en aangepast moet sporten ivm haar knieën.
Ik hou ze te afhankelijk van mij omdat ze niet zelfstandig naar opa mogen. En er vervolgens niet bijzeggen dat opa in Amsterdam woont, en ze dan 's avonds laat ook alleen met de trein moeten. H wordt minimaal wekelijks al lastig gevallen in de bus naar station/stage/school in haar eigen woonplaats, en ik vind I helemaal nog te jong om alleen naar Amsterdam te gaan.
En H is superslim, het komt er dus niet uit omdat ik haar te veel help. Als hij de opvoeding zou doen en haar alles zelfstandig uit zou laten zoeken zou ze haar potentie veel beter bereiken, want ze is bovengemiddeld intelligent.
Kijk, ik hou van haar. En ik zal geen negatief woord over haar zeggen, maar ze heeft een disharmonisch profiel en haar iq zit op 73-84-91-64-77, dus bovengemiddeld intelligent is niet een woord wat ik zou gebruiken.. ze heeft heel veel sterke kanten, maar bovengemiddeld intelligent is er niet een.
Nu zit daar wel een enorme disclaimer bij, omdat haar enorme aandachtstekort een rol speelde tijdens de test afname, én ze hoogstwaarschijnlijk heel veel leermomenten heeft gemist door diezelfde aandachtsproblemen tov haar leeftijdsgenoten, dus het zegt niks over haar potentie met de juiste handvaten.
Maar als je én al ontkent dat ze aandachtsproblemen heeft, én dan ook nog eens van mening bent dat ze gemakkelijk havo aan zou kunnen met wat meer pushen en juist minder hulp, dan heb je echt een enorme plaat voor je kop.
Op heel veel fronten denk ik dat het vanuit zijn kant puur gaat om geen gezichtsverlies te willen leiden. Welke vader gaat erkennen dat hij na 16 jaar geen idee heeft of ze van lezen houdt, of dat hij niet weet of haar kamer netjes of rommelig is?
Maar in heel veel gevallen lijkt hij compleet in een fantasiewereld te leven en ziet hij opvoeding als een one size fits all situatie, en ik ben weer de bad guy omdat ik daadwerkelijk rekening hou met hun behoeftes, interesses en persoonlijkheden.
H is inmiddels ook pissig, die appte heel enthousiast dat ze vandaag een jaar verkering heeft met R, foto's van de kaart die ze heeft gemaakt, dat we zaterdag kerst met hem gaan vieren en ze zondag met hem naar de Efteling gaat, dus ze doet echt enorm haar best om hem te betrekken in haar leven en een band te creëren, en hij reageerde: ok.
Gisteren kon ik het allemaal wat beter hebben. Vandaag even niet. Ik wil niet die moeder/ex zijn die 15 jaar later nog steeds pissig is, die zich nog steeds laat raken, ik ben beter dan dat!!!!! Maar ik moet toch wel even toegeven dat het me wel degelijk raakt. 😶
Sorry voor de lange rant 🙈🙈🙈🙈🙈