[verwijderd] je hebt ook gewoon gelijk!
Het blijft gewoon stom dat zijn mening zo veel waarde heeft, terwijl hij vrijwel geen rol in haar leven speelt. Waarom kon het niet gewoon zonder hem? Hij is er toch nooit. Het schijnt ook dat het verslag zo veel vertraging had omdat hij zijn goedkeuring nog niet had gegeven. Pardon? Waarom moet zijn goedkeuring gegeven worden voordat wij het pas mogen zien? Waarom niet andersom? Waarom is dat niet gelijk?
Zoals ik het ook terug lees, is zijn gesprek heel anders gelopen als dat van mij.
Ze stelde mij open vragen, ik gaf antwoord.
Maar bij hem heeft ze eerst mijn antwoorden gegeven, en kon hij aangeven of hij het daar mee eens was, of iets wilde aanvullen. Terwijl de reden dat ik die gesprekken los van elkaar wilde was omdat ik niet wilde dat mijn antwoorden bij hem terecht zouden komen en ik vrijuit wilde kunnen praten 🤔
Heel raar allemaal.
Maar goed, wij hadden gelijk, hij niet, dus wat dat betreft is er niks aan de hand, maar het is zó frustrerend dat die oetlul gezag heeft soms.. 😖
En misschien ben ik ook gewoon weer te streng voor mezelf. Ik voel me nu weer helemaal die boze ex die te emotioneel was met de omgangsbegeleiding en voor vertraging zorgde, terwijl hij de volwassene is met zijn fake kakaccent en fantasieverhalen waarbij hij overkomt alsof hij de beste vader ooit is. Want ik heb besloten dat ik toch de psycho educatie apart wil doen nav dit verslag. Ik wil me kunnen focussen op de juiste hulp voor H, en niet laten afleiden door welles/nietes bullshit, of me in moeten houden omdat ik niet wil dat hij het tegen me gebruikt.
Maar dat levert me nu wel een mega schuldgevoel op, want de wachtlijsten bij de ggz zijn gigantisch, en het is mijn schuld dat die begeleider nu 2x zo veel uren in moet plannen voor ons 😶
Ik wil niet die persoon zijn die na al die tijd, na alle therapie, nog steeds niet een simpel cursusje met hem kan volgen. Het voelt als falen, dat het me niet lukt om er overheen te stappen.
Terwijl die cursus voor hem echt bullshit is. Meneer ik zie ze 2 keer per maand is 26 oktober voor het laatst geweest, dus wat nou opvoedhandvaten 😒
[verwijderd] Hij raakt je in je irritatie, in je herinneringen misschien, in je frustratie. Maar hij raakt je niet meer direct in je hart, recht in je ziel.
Dit is wel echt iets wat ik inderdaad in mijn achterhoofd mag houden. Er is wel degelijk vooruitgang en groei, het is niet mijn schuld dat hij niks is veranderd..