Trees Die boodschap komt bij sommige mensen (waaronder hij dus) echt totaal niet aan. Mijn ex is gewoon super speciaal en heel bijzonder, alleen alles zit altijd tegen. En dat is alleen bij hem zo. Daarom verdiend hij ook gewoon dat er voor hem gezorgd word, heel veel aandacht krijgt en hulp van alles en iedereen. Daar heeft hij recht op, want hij is bijzonder en heel zielig. En hij snapt het wel allemaal, hij ziet het. Niks ligt aan hem.
Denk dat je ondertussen wel weet in welk groepje persoonlijkheidsstoornis hij een diagnose heeft. 🤐
Nou zullen andere mensen niet direct een persoonlijkheidsstoornis hebben. Maar ik denk dat het wel een makkelijk coping is om maar lekker in je slachtofferrol te gaan liggen rollen. Schuld van de buitenlanders (statushouders tegenwoordig). Of net doen alsof ze heel slim zijn door in de uitkering te hangen. Dus ik vind het vooral triest als je zo gevangen zit in je eigen gedachten gang. Want erg ver kom je er niet mee qua leuk leven, persoonlijke ontwikkeling etc.