Echt waarom kan ik gewoon niet mijn mond houden en moet ik altijd mijn mening verkondigen, terwijl ik bij voorbaat al weet dat het gezeik gaat opleveren 😫. Ik kan het gewoon niet laten, maar ik krijg er alleen maar stress van en ze veranderen toch niet.
Slechte timing ook. Familielid die gisteren op de app loopt te zeuren over zijn wia-uitkering. Al jaren een paar uur per week werkt en verder wordt aangevuld vanuit de wia. Krijgt loonsverhoging, maar 1/3 van de verhoging wordt op mindering gebracht op zijn uitkering. 2/3 mag hij houden en maar zeuren dat het niet loont om te werken, dat je in dit land niet gestimuleerd wordt om te werken etc. Zich niet realiseren dat miljoenen mensen elke dag hun bed uitgaan om te werken en van hun belastinggeld oa zijn uitkering wordt betaald.
Logisch m.i. als je zelf wat meer kan verdienen, dat je uitkering wordt gekort. Anders is dit systeem niet houdbaar of moet iedereen straks nog meer belasting gaan betalen. Een uitkering is bedoeld voor als je geen andere keus hebt. Hij gaat er netto nog steeds op vooruit, maar boeh het is zo oneerlijk dat zijn collega er meer op vooruit gaat. Collega werkt 36 uur en hij 6 uur voor bijna hetzelfde bedrag. Hij ging wel minder werken, want waar deed hij het anders voor?! Ik heb aangegeven dat ik heel veel moeite heb met deze mentaliteit en dat de wao niet bedoeld is voor mensen die geen zin hebben om te werken. Nou toen had ik het weer gedaan…. Echt mijn familie af en toe 🤬
Dit soort meningen heb ik de afgelopen twee jaar zoveel gehoord. Soms lijkt het alsof ik een van de weinigen ben, die vindt dat als je kan werken je dat ook gewoon moet doen ipv leven op een uitkering. Als je de keus hebt, verdien je toch liever je eigen geld ipv dat andere belastingbetalers voor je betalen? Ik vind het zelf vrij kut om mijn hand te moeten ophouden.