Ik heb zin om de brandweer/gemeente te bellen over de verbouwingssituatie bij ons in het appartementencomplex.
De galerij staat vol met zooi (pallets bouwmaterialen, machines, tegels, noem maar op). Het staat er zo vol dat je elkaar niet meer kan passeren.
Gisteren stond er een steiger in/tegen het trappenhuis, waar ik even verbaasd stond te kijken of ik nu ónder die steiger door moest bukken om de trap te bereiken.
Ik besloot de terugweg via de brandgang/zij ingang te gaan, zodat ik ze kon ontwijken. Waren ze daar met een hijskraan pallets met tegels door de lucht aan het zwiepen, dus daar liep ik vanzelfsprekend liever ook niet onderdoor.
En zojuist stond ik weer te wachten midden op de galerij omdat ze ter plekke bakstenen aan het doorzagen waren en ik er niet langs kon (en dus in een stofwolk kon wachten 🫠).
Ik kan er elke keer zo boos van worden, en ik vind het ook ontzettend gevaarlijk. Als er brand uitbreekt, kunnen we nooit met het hele pand tegelijk vluchten.
Maar het lijkt alsof het niemand iets boeit, terwijl een groot deel van de appartementen ook gewoon koopwoningen zijn. Dan zou ik toch wel even stamppij gaan maken bij de VVE, maar kennelijk doet niemand dat.
Mijn vriend is de enige die ze er regelmatig op aanspreekt, maar ze halen hun schouders op en zeggen dat je bij de grote baas moet zijn.
En verder denk ik: tja, er is nou eenmaal ook niet veel ruimte en het einde is hopelijk in zicht, dan kunnen we misschien maar beter hopen dat het gauw voorbij is…