Bob_Ross heb je hobby’s en anders wat dingen gaan proberen die je leuk lijken om hobby’s te vinden? Hier al heel lang geen tv of PlayStation, dus mijn bezigheden in de avond waren altijd boek lezen, sporten, piano spelen, schilderen of tekenen, kleding maken, haken, wandelen met de honden, op het forum, in de tuin prutsen (de ontspannende klusjes in de tuin, zware werk is voor later), yoga, suppen en waarschijnlijk nog 10 dingen waar ik nu niet op kan komen. Ik probeerde heel veel uit met als probleem dat ik ook teveel leuk vond.
Voordeel van geen tv is dat ik wel moest en dan bedenk je vanzelf van alles om verveling te voorkomen. Ik werd ook echt moe en bleh van dat gehang voor de tv en het kost zoveel tijd. Ik kwam op 16-20 uur tv kijken per week uit (dagelijks wel 2 a 3 uur) uit en ondertussen maar klagen dat ik echt geen tijd meer had om te lezen of te sporten. Vandaar dat ik daar ooit volledig mee ben gekapt en toen moest ik hobby’s zoeken. Tegenwoordig bestaan mijn avond bezigheden trouwens vooral uit lamlendig op de bank hangen. Is ook nog een idee 😜
Het hoeft natuurlijk niet direct zo rigoureus zoals ik, maar een paar tv loze dagen per week dwingt je wel om nieuwe hobby’s te gaan ontdekken. Is eigenlijk hartstikke leuk om nieuwe dingen te proberen als je eenmaal de verveelfase voorbij bent. Oh en het huishouden is natuurlijk verboden terrein! Wel echt iets gaan doen, waar je blij van wordt of denkt blij van te gaan worden.