Ik snap de hype rondom chatgpt echt niet. Ik gebruik het wel hoor, maar 9 van de 10 keer is het antwoord echt complete bullshit.
Voorbeeldje:
Ik zoek een lied, ongeveer 5 jaar oud, soundtrack van een Netflix serie, klinkt als Gracie Abrams, met de tekst: never told you I'm sorry, en never told you I miss you.
Het is níet van Colbie Caillat, die had ik via Google al gevonden.
Chat gpt: lied uit 1995? Colbie Caillat? Een man?
I, roept vanaf de bank: is het niet Stay van Gracie Abrams? Soundtrack van Dash & Lily? Die komt uit 2020.. Dingdingding!
Ik tegen Chatgpt: het was Stay van Gracie Abrams
Chatgpt: oh wat leuk, mocht je nog eens zo'n vraag hebben help ik je graag, dat was een leuke zoektocht!
Kom op... ik vraag het toch niet om dat beest te entertainen????
Prompt nummer 2:
Heb je een leuke aanrader voor een serie met dezelfde vibes als Only murders in the building en the Residence? Dus een whodunnit, murder mysterie serie met humor. Beschikbare streamingsdiensten zijn: netflix, hbo, disney+ en videoland.
Chatgpt:
1) serie op Apple
2) only murders in the building
3) the residence
4) een film
5) serie op prime
Ik: blabla geboortehoroscoop, datum 11 november
Chatgpt: oh je bent een weegschaal
Ik: iets over Amerikaanse Politiek (vorige week!)
Chatgpt: je hoeft je geen zorgen te maken want dat kan alleen als Trump president wordt met Vance als vp
🧐
En het is een slijmbal. "Veel liefs en sterrenstof 💫" als ik afsluit. De hoeveelheid bevestiging dat ik een fantastisch mooi mens ben komt me echt mijn strot uit. Ik heb een tijdje terug iets gevraagd rondom relatie advies, en ik ben blij dat ik in staat ben om kritisch te denken, want holy toxic bullshit.
En al die shit kost dus bakken met energie. Ik ben er al wel weer klaar mee eigenlijk 🙈