Toch6 Ik denk bij dat soort vrouwen met 8 kinderen of meer, wat doe je jezelf aan joh. Kijk misschien dat je lichaam de zwangerschappen aan kan. Maar daarna ben je toch op je 60e fysiek helemaal op van hele dagen wassen, poetsen, achter 8 kinderen aanhollen etc? Alleen de stress alleen al van voor een heel gezin alles regelen aan afspraken, dokters, ziek zijn, rapport gesprekken, wat ze nu weer hebben uitgevreten etc etc, ga je 5 jaar eerder dood van.
Overigens was mijn lichaam na 3 zwangerschappen al stuk hoor. Misschien zelfs na de tweede al want ik vond de derde zwangerschap qua bekken al heel snel echt niet leuk meer. Hij is nu 12 en ik als ik veel doe of langer afstanden loop op een dag, voel ik mn bekken nog steeds. Daarom wilde ik er daarna ook echt geen meer. Ik was heel bang dat het na nog een zwangerschap daarna nooit meer goed zou komen. En denk ook dat dat verstandig was.
Trees Los van mijn eigen lichamelijke ongemak, zou ik mij nog veel meer zorgen maken of ik ze alle 11 wel de liefde en aandacht kan geven die ze verdienen.
Dat denk ik ook. Ik denk dat het vanaf vier al wel lastig wordt om ze allemaal even veel liefde en aandacht te geven. Ik vind 10, 11 kinderen ook wel gewoon egoïstisch om deze reden.