Trees ik snap het ook écht niet. Maar de ex-man van de vrouw met de Mercedes had een scootmobiel, en ze is inmiddels al 10 jaar gescheiden dus ze heeft hem niet meer nodig. Alsof het zo ondenkbaar is dat ze hem voor zichzelf heeft?!
Mijn buurman (dwarslaesie, sommige dagen rolstoel, en op sommige dagen is hij fit genoeg om mijn kakkerlak dood te stampen dus dan zie je niks aan hem) heeft gisteren nog heel het proces uitgelegd van de indicatie en het herkeuren iedere 5 jaar (met uitzondering van...)
Dus als zij al ruim 10 jaar gescheiden is, heeft ze in die periode 2 herkeuringen gehad, of een langdurige indicatie die je ook niet wil.
Maarja, de parkeerplaats naast de brievenbus hè??? Is zo lekker dicht bij de deur 🤷♀️
Wat ik ook zo stom vind, is dat mijn buurman hier al een paar jaar woont, en gewoon dezelfde auto heeft. Dus toen de niet-invalide plek nog niet op kenteken stond, parkeerde hij daar óók gewoon. Of er naast. Het is niet alsof hij door zijn aanvraag er nu 6 auto's bij heeft, de verhouding auto's + parkeerplaatsen blijft gewoon gelijk. Hij neemt niks af, van niemand.
En hij is heel erg geduldig geweest, heeft overal brieven opgehangen van "let op, de parkeerplaats naast de brievenbus is nu op kenteken", met heel duidelijk de intentie om te voorkomen dat de buren een boete kregen. Dat heeft hij meerdere keren herhaalt, het ging hem niet om zijn plek, hij wilde buren beschermen. Hij heeft meerdere keren gesproken met de boa's om nog coulant te zijn en alleen waarschuwingen af te geven in de eerste weken, zodat mensen tijd hebben om te wennen aan de nieuwe situatie. Als er een auto op zijn plek staat gooit hij meteen een app de groepsapp in om die persoon zelf aan te spreken, terwijl hij alle recht heeft om gewoon de boa's te bellen. Hij neemt alle tijd om vragen te beantwoorden en de gang van zaken uit te leggen, en dit is hoe ze hem behandelen?! Hij is begripvoller dan ik geweest zou zijn in zijn schoenen. Ik vind het echt walgelijk 😥