• [verwijderd]

June

Inhoudelijk hebben we het allemaal al, dankje. Het is alleen het schrijven van het voorstel.
Ik voel me echt een sukkel.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Jules
Ja, ik ben HR adviseur. En inhoudelijk hebben we de plannen al, zelfs tot op redelijk gedetailleerd niveau. Maar nu nog hoog over op papier zetten. Waarom doen we dit, aansluiting met strategie, projectplan, uitvoerfases etc.

[verwijderd] wij doen dit altijd in PowerPoint. Begint dan met aanleiding, wat/waarom, fases en planning. Liefst met veel visualisatie. Mijn ervaring is gewoon beginnen met alles op de sheets gooien en dan komt dat vanzelf.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Hopsatee
      Hmn dankje. Zo ben ik inderdaad ook begonnen.
      Eigenlijk weet ik het stiekem wel, maar iets met faalangst denk ik .
      Gewoon beginnen dus..

[verwijderd] Ja maar ik heb dat dus ook altijd. Ga ik eerst allemaal andere dingen doen omdat ik niet weet hoe. Tot het niet anders kan en dan maak ik me kwaad en dan valt het altijd mee. Ik gooi dan gewoon eerst alles er in. En ga dan finetunen. Overigens doe ik wel altijd een teamlid of collega mee laten kijken / aan laten vullen hoor. Of ik pak oude presentaties van mij / ons erbij.

Maar mijn ervaring na tig presentaties beleid en plannen is nu wel dat ik gewoon moet beginnen en dan komt het vanzelf ๐Ÿคฃ

Hopsatee Precies dit doe ik ook altijd. Ik maak eerst een structuur met hoofdlijnen wat ik wil gaan vertellen. En daarna ga ik het invullen en fine tunen.

Ondertussen al iets op papier gekregen @[verwijderd]?
        Ben trouwens wel โ€˜blijโ€™ om te lezen dat ik niet de enige ben die af en toe niet op gang kan komen. ๐Ÿคญ

• [verwijderd]

iMoeder
          Het begin is er (1 slide haha). Voor mij ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben. ๐Ÿ™‚

In ons nieuwe huis hebben we zoveel muggen en vliegen ๐Ÿ˜ญ man is gisteren 45 minuten bezig geweest met de elektrische vliegenmepper! En dan alsnog om 4.30 wakker geworden van de muggen en niet meer geslapen.
          Om 5.30 ben ik naar de bank vertrokken. Daar waren geen muggen. Wel hypermoderne lampen die op beweging aangaan ๐Ÿ˜… dus kon ik nog niet slapen want het lukte me niet om dit in de app te wijzigen.

Vandaag worden gelukkig de binnendeuren geplaatst, die moesten nog geschilderd worden. Straks maar vragen of de werkmannen de buitendeuren ook zoveel mogelijk dicht willen houden. Die hebben ook de neiging om alles open te laten staan.

Rosemary wij hebben een klamboe boven ons bed. Is dat geen optie? Hoe goed we alles dichthouden en overal horren, glipt er altijd wat naar binnen. Soms als ik enkel de voordeur open doe, zie ik al van alles naar binnen vliegen ๐Ÿ˜–

Rosemary ik heb een muggen stekker van de kruidvat, werkt perfect! Moet je 's nachts aanzetten. Zonder zit ook elke nacht mijn kamer vol muggen.

Ik heb ouderwetse deet, stinkt als een malle maar werkt super

Sevenof9
                Dat kan ik nog wel eens proberen!

Trees
                We hebben hele hoge plafond (+ 3 meter) dus dat gaat niet. Is ook onderdeel van het probleem, want daar kunnen we ze niet doodslaan.

Volgens de schilders komen ze nu graag in huis omdat het nog wat nat is door het schilderwerk en doordat deuren open staan.
                Hopen dat het minder wordtโ€ฆ en horren moeten we ook nog installeren denk ik ๐Ÿ˜‚

• Trees hebben hierop gereageerd.

Rosemary wij hebben een reusachtige xxl klamboe die ook aan hoge plafonds kan. Het is een vierkante zonder ring met touwtjes in de hoeken, waarmee je het bevestigd. Als je de touwtjes langer maakt kan deze ook aan een hoog plafond en/ of schuin dak. De klamboe zelf is bijna 2,5 meter hoog. Het is een goedkope, maar werkt perfect. Ik heb echt een hekel aan muggen rondom mijn hoofd als ik slaap. Als je interesse hebt, zoek ik even op waar ik deze precies besteld hebt.

Ik had net voor oudste geregeld dat ze wat vaker kan afspreken, trompetles later op de middag, zwemles op zaterdag, en nu moet ze elke week naar logopedie ๐Ÿ˜• En dan nog elke dag oefenen. Het is zo veel gedoe, pfff.

• Trees hebben hierop gereageerd.

Vulpen het is altijd zoveel plannen met al die moetjes ๐Ÿ˜–. Moet ze elke dag lang oefenen van de logopedist?

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Trees Ik vermoed van wel, heb alleen nog intake gehad. De bedoeling is dat ze haar tong op de juiste manier in haar mond gaat houden, nu duwt 'ie haar tanden naar voren. Ze doet dat onbewust, dus dat is wel intensief om te veranderen. Ze heeft er ook echt totaal geen zin in ๐Ÿ˜• Wat ik snap. Maar ja, anders gaan haar tanden steeds verder staan en heeft een beugel ook geen zin omdat die tong dan alles terugduwt...

Vulpen ik moest oa ook oefeningen doen met mijn tong om bepaalde letters weer te leren uitspreken (dat is natuurlijk wel wat anders), maar 5-10 minuten per dag oefenen vond de logo voldoende. Ik deed het zelf langer (standaard als ik onder de douche stond, op de wc zat etc), maar dat hoefde niet. Ik hoop dus dat 5-10 minuten voor jullie ook voldoende is. Elke dag bijv een half uur oefenen lijkt mij ook niet altijd haalbaar. Niet alleen qua tijd, maar ook qua energie. Na een drukke dag school, spelen, muziekles etc lijkt mij dat heel pittig.

Vulpen hier om andere redenen logopedie met de kinderen, maar het thuis oefenen viel hier wel mee, elke dag enkele minuten , doen we vaak tijdens bv ontbijt of avondeten , wij zorgen dat we de oefeningen uit ons hoofd kennen, kunnen we zonder map etc , spelenderwijs oefenen. Hopelijk lukt zoiets jullie ook. Hier is logopedie wel goed geregeld hoor, maar ik vind.het nu de middelste start in groep 1 ook wel.heftig qua schema. Ik wil niet onder schooltijd, dus hij mag op.donsdsg direct door.

Trees Als het oefeningen zijn die ze zelf tussendoor kan doen zou dat top zijn, dan kan ze ze ook doen als ze niet kan slapen of als ze zich verveelt. Ze heeft nu op mijn aanraden geleerd om met beide ogen te kunnen knipogen en is nu bezig met haar neusvleugels te kunnen bewegen maar dit zou nuttiger zijn ๐Ÿ˜…

Honkeytonk Ik wil inderdaad ook eigenlijk niet onder schooltijd. Dat houdt wel in dat jongste meestal mee zal moeten, dat wordt ook nog wat ๐Ÿ™ƒ

Gisteren hele dag hoofdpijn en rugpijn. Echt van de bijna menstruatie klachten en ja hoor vandaag na een cyclus van slechts 22 dagen is mijn menstruatie begonnen. Zit nog de hele dag in de auto dus echt een top moment.
                            Nog steeds hoofdpijn en rugpijn trouwens.