Vulpen hoe kan het juist moeite kosten om niet dingen te kopen? Ik probeer het me voor te stellen maar dat lukt niet zo goed
Sevenof9 r wat voor dingen heb je dan allemaal nodig?
Ik heb een aantal dingen wat dat beïnvloed. Sowieso heb ik soms random dingen waar ik ineens helemaal weg van ben. Bijv nu momenteel is dat de kleur botergeel. Vorige herfst had ik dat met bordeaux. Dus daar wil ik dan ineens vanalles van hebben. Of ik heb ineens een nieuwe hobby, bijv kleurboeken en stiften daarvoor. Boeken, dat blijft altijd een zwakke plek. Evenals parfum, lingerie. Nu het warm wordt wil ik ineens nieuwe jurkjes en rokken hebben. Elke herfst heb ik dat met knielaarzen. Vestjes en blazers is ook iets wat veel terug komt. Soms is het nieuw en heel random. Momenteel ben ik bijv helemaal weg van giletjes.
Daarnaast heb ik een soort verzameldrift. Ik denk dat dat echt komt doordat ik een aantal keer in m’n leven financieel krap gezeten heb, waar ik het mega benauwd van kreeg. Als ik dan nu een fijn artikel gevonden heb, dan wil vaak meerdere er van kopen, of in meerdere kleuren. Want dan ‘heb ik het maar alvast’ of dan is de collectie compleet. Dat compleet voelen komt heel vaak terug. Als ik dat eenmaal bereikt heb, dan verdwijnt de obsessie. Ik heb ook echt het gevoel dat en een soort missie niet af is als iets niet compleet is. Momenteel bijv zijn er best veel borden kapot. Ik weet nu al dat ik op een dag hele error krijg van het tekort aan borden en het feit dat we nu vier verschillende soorten hebben. Dan wil ik het liefst alles weg gooien en 15 nieuwe borden die allemaal hetzelfde zijn.
En verder heb ik nog allerlei dingen die ik nog ‘moet’ kopen. Ik heb sowieso best wel veel ‘maintainance’ producten. Vaste dingen die ik gebruik zoals supplementen, huidverzorging producten, haar producten, make up. Daarvan heb ik nu wel ‘project pan’ omarmd. Wat inhoudt dat ik geen nieuwe dingen meer koop om weer eens wat uit te proberen. Ik koop pas een nieuw product als al het oude van dat product, op is.
En een algemene lijst. Ik heb best veel hebbe dingetjes. Ik wil nu bijv een nieuwe Apple Watch (nog steeds), een ultra human ring (soort Oura ring maar zonder abonnement). De Apple TV hier in huis gaat haperen dus moet eigenlijk een keer vervangen. Nu het lekker weer wordt wil ik weer vanalles voor de tuin. Ik heb wat progressie met sporten dus nu wil ik andere sport outfits. En straks als het nog warmer wordt zal ik wel weer een urge krijgen om bikini’s en de perfecte milkmaid dress te kopen.
Een greep uit mijn wishlist momenteel;
Een stainless steel wokpan (Ben alles aan het vervangen omdat ik af wil van anti aanbaklaag spullen)
Glazen bakjes (zelfde soort missie; alle plastic moet weg)
Een tapijt/ stoom reiniger, voornamelijk om m’n bank en auto schoon te maken
Een aantal boeken en parfums
Lipliner die ik fijn vind dus in meer kleuren wil
Een riem
Wat gouden armbanden en hangertjes
Oorbellen
Lego
Wat nieuwe piercings en piercing spray
Ringen
Een hangmat