Met avondeten zijn er niet zoveel problemen. Nou ja hij vindt niet zoveel lekker, maar gelukkig kan ik daarin wel genoeg variëren. Ik heb nu een lijst aangemaakt op mijn telefoon en daar kies ik dan iets uit. Mijn voordeel is natuurlijk dat ze de helft van de week er niet zijn en dan kan ik maken wat ik lekker vind. Vroeger was het avondeten wel lastiger, want hij hield niet van vlees (alleen van die worstjes) en tegenwoordig vindt hij kipgehakt lekker, dat scheelt echt een hoop.
Honkeytonk heb zo'n lijst gemaakt en met sausjes erbij kom ik op 23 dingen (en als ik de ui/knoflook in de sauzen mee tel zelfs 25). Dus het valt nog mee. Hij heeft altijd al op de -1 lijn gezeten en dat zit hij nog steeds, maar het is niet heel erg. En hij heeft een super goede weerstand.
Ik ga het dus maar los proberen te laten. Gisteren had ik een salade gemaakt van komkommer, snoeptomaten en mozzarella en alles was op. Dat vindt hij dus wel echt lekker, dus ik denk dat ik dat gewoon ga doen, dat hij een salade meekrijgt ipv brood. En als school daar wat over te zeggen heeft dan hoor ik het vanzelf wel. En dan zal ik ze vertellen dat hij anders niets eet 😉
Liekje81 Dingen die ze altijd at, lust ze soms niet meer.
Hier ook, zo vond hij crackers met kaas erg lekker, maar ineens niet meer. Hij vindt zelfs zoet op zijn brood niet lekker meer. Dacht hem daar nog mee te kunnen overhalen, maar nee. Alleen pindakaas en dan ook nog een bepaalde pindakaas.
Ik was trouwens een emotie eter, maar dat heb ik dus eigenlijk bijna niet meer. Behalve als ik doodmoe ben en me niet top voel dan heb ik nog de neiging om mijn comfort food te eten (chips). Maar eigenlijk verder niet meer. Wat echt heel fijn is!