Marshmallow hoe is zijn gewicht en gezondheid verder?
Ik zou het, als bovenstaande verder goed is, net als @Trees laten. Mijn oudste is ook een uitdaging met eten en heeft tussen zijn 2 en 6 nauwelijks gegeten. Hoe hij groeide is mij een raadsel maar hij deed het. Nu is hij 7 en bouwt hij langzaam weer op.
Ik leerde toen om te kijken naar wat eet hij wel (en dan incl alles, elk soort fruit telde voor 1, elk soort groente etc. En dan kijken hoeveel producten hij eet. Bv mn oudste at dan 1x per maand een stukje chocolade, dus dat was 1, hij at regelmatog pasta met kaas, dat was 2 en 3, hij at ook 1 soort snoepje wel elke maand , dat was 4. Hij at appel en bessen, dat was 5 & 6. Naja, zo na een maand tellen kwamen we op 19 verschillende producten die hij at. En rond de 20 schijnt het minimum te zijn en dan is het goed (zolang er geen ondergewicht is,/ gewichtsverlies / gezondheidsproblemen).
Breng eens in kaart wat hij nog wel eet, met alles. Als ze koken op school lijkt me ook teveel omdan nog iets daarnaast te eten. Hier gaat bij een traktatie ook volle bakjes weer terug mee naar huis. Dus wellicht op woensdag minder mee geven .
Hier vond hij het fijner als ik zn vakjes niet te vol deed, want hoe voller , hoe minder hij at. Gewoon bij het fruit 1/4de appel en 3 bessen en dat at hij dan wel. Terwijl een hele appel en 10. Bessen at hij niks.
Sterkte, blijft toch altijd lastig kinderen die niks willen eten.