Huggybird ik ben trouwens op de fiets ook bang voor kramp als ik bij het verkeerslicht mijn voet aan de grond zet.
Ik heb het in het begin toen ik weer net fietste 1x keer gehad toen ik wilde stoppen voor een auto en ik kukelde zo om. Echt zo in slowmotion…. Boem 🫣.
Heb je het in 1 been? Ik heb mijzelf aangeleerd om eerst op mijn goede been te leunen en dan pas mijn andere been erbij. Ziet er soms wel wat lomp uit, want ik spring/ glij een soort van mijn zadel. En ik vergeet het weleens, omdat mijn natuurlijke neiging is om toch eerst rechts te doen. Tot nu toe geen valpartijen meer gehad met de fiets klopt af.
Plus ik heb mijn zadel redelijk laag staan, zodat ik beter bij de grond kom. Is wel wat minder fijn voor de knieën, maar ik kan mijzelf dan net wat beter opvangen als ik begin te wiebelen en ik hoef minder op mijn tenen te staan.
Ik hoop dat de beenwarmers je gaan helpen. Anders eventueel nog skisokken eronder om je voet zelf ook goed warm te houden? Of warme wollen zooltje? Decathlon heeft ook van die voetwarmdingen die je op je voet kan plakken. Blijven wel 8 uur warm.
Ik ben wel benieuwd hoe dat straks bij mij met de orthese gaat. Mijn voet kan dan niet meer in een ‘ik sta op mijn tenen houding’. Zou dit dan ook kramp tegenhouden 🤔. Ik vertelde donderdag tegen iemand dat ik zo ding kreeg en haar man draagt een enkel - voet orthese na zijn hernia. Ik weet niet of dit specifiek voor kramp is of vooral ook om beter te lopen.