Huggybird Dat lijkt me inderdaad wel lastig, maar dat voelt echt nog enorm ver weg voor mijn idee. Gelukkig 😂
Voor mij voelt het niet ver weg, omdat het naar mijn gevoel iets is wat je kan zomaar kan overkomen. Waarschijnlijk overschat ik deze kans nu zelfs wel. Had ik eerder trouwens absoluut niet. Het voelt niet meer als iets wat ver van mij afstaat of een ‘dat overkomt mij vast niet’. Eerder was ik veel naïever over het ouder worden en zag ik er helemaal niet tegenop. Nu weet ik hoe het is als het blijvend minder wordt ipv dat het iets theoretisch is.
Ik geef de voorkeur aan lekker naïef zijn. Stuk relaxer. Ik probeer er nu maar niet teveel over na te denken, want anders kan het mij echt benauwen.
Pimpelmeesje Ik vind het ook moeilijk dat deel van de ouders niet bepaald hun best doen om gezond oud te worden.
Vind ik ook een lastige en moeilijk te begrijpen. Mijn vader roept altijd, ‘ik leef maar één keer, dus ik wil genieten (wat voor hem o.a. betekent alles eten en drinken waar hij zin in heeft)’. Op dit moment heeft hij zo vreselijk veel pijn, maar zijn rugoperatie is gecanceld vanwege een bmi van 34. Te hoog risico met zijn gewicht om hem zo zware operatie te geven. Hij wil door de pijn nu niet meer verder leven. Is dit dan het idee van genieten? Dan zeggen mensen dat is zijn eigen keuze en dat moeten we respecteren, maar mensen vergeten hoeveel pijn hij mij en mijn zus het afgelopen jaar hiermee heeft gedaan. Dus nee, ik respecteer dat niet. Niemand wil graag zien hoe zijn dierbaren zichzelf verwaarlozen of ongezond bezig zijn. Dat is gewoon moeilijk en ik vind ook dat jij en ik dit moeilijk mogen vinden.