Vulpen vreselijk eigenlijk. Vooral niet zelf nadenken, maar precies doen waarvan je denkt dat er van je verwacht wordt. Het is geen les in schrijven, maar een les in inlevingsvermogen. Namelijk ‘wat zou juf willen dat ik nu opschrijf’ 🤐.
Mijn moeder moest vroeger regelmatig op school komen, omdat kleine Trees, te vaak de discussie aanging over haar foute antwoorden en zich overal uit wist te redeneren. Het was echt niet de bedoeling dat ik kritisch was of waarom-vragen stelde.
Zonnebloem ik zou het echt aankaarten. Ik neem het mijn moeder niet kwalijk (want ze snapte mijn redeneringen oprecht niet), maar het was heel fijn geweest als iemand hierin voor mij opgekomen was. Genoeg kinderen, die zich op een gegeven moment stil houden of enorm sociaal wenselijk gaan antwoorden.
Ik had daar zelf een goede oplossing voor bedacht rond groep 5. Ik schreef het antwoord op waarvan ik dacht dat mijn meester dit wilde zien, om vervolgens een tweede antwoord op te schrijven, waarvan ik dacht dat dit ook mogelijk was als je het anders bekeek. Mijn moeder werd direct weer opgetrommeld voor een gesprek op school, want ik was weer veel te eigenwijs 😅.