Pimpelmeesje ik hoor zulke wisselende verhalen. Gelukkig ook veel positieve, maar ook een paar hele trieste verhalen. Hiervan word ik dus zo zenuwachtig en de negatieve verhalen blijven bij mij hangen.

Ik weet nog niet onder welk kantoor ik val, want mijn dossier is weer eens zoek ofzo. Het ene kantoor hier heeft een wachtlijst van een jaar voor keuring. In deze wachttijd krijg je dan een minimumuitkering. Veel mensen kunnen hiervan niet hun lasten betalen. Je krijgt als je wordt afgekeurd het met terugwerkende kracht wel terug, maar niet iedereen heeft een dikke spaarrekening om dit jaar op te vangen. Ik vind het echt zo triest.

Mijn angst is dat ze straks verwachten dat ik hele dagen kan werken. Ik wil heel graag werken, maar hele dagen gaat nu niet lukken. Ik red het nu allemaal net en ik werk 2x 1,5 uur per week. Ik wil dit gewoon heel rustig gaan opbouwen, zodat de kans op succes het grootst is. Volgens het recente arbeidsdeskundig onderzoek van de bedrijfsarts ben ik nu 100% afgekeurd, maar ik weet niet of het uwv hier waarde aan hecht?

Lang kulverhaal weer, maar ik ben vandaag bezig om de papieren te verzamelen en ik ben het complete overzicht kwijt. Ik ben daardoor nogal gefrustreerd. Hoe doen mensen dit zonder een sociaal vangnet? Ik kan hulp vragen aan mensen om mij heen, maar je bent toch gewoon zwaar de pineut als je dit niet hebt. Ik kan mij daar net zo over opwinden als @Nescio Echt vreselijk gewoon!

@Trees hier ook een positief verhaal! Een ongevraagde tip; als ik een gesprek had nam ik altijd een hele dikke map mee met allemaal medische informatie en als ze dan iets geprint wilde hebben kon dat direct.
Ik weet nog heel goed dat ik vertelde dat ik een hersenbeschadiging had, toen zag ik de arts denken… en hup ik deed de map open met de mri scan en ik kon daardoor precies aanwijzen waar het zat. Hij was er destijds heel erg blij mee en we hebben toen een heel fijn maar ook leuk gesprek gehad.

Van te voren krijg je ook per brief te horen welke arts je krijgt. Mijn man heeft hem toen op Google opgezocht, wisten we ook direct wat voor ‘type’ er voor ons kwam te zitten. 🙈🤪

Sommige verhalen zullen schrijnend zijn en andere verhalen lijken schrijnend maar wij hebben geen idee hoe die gesprekken verlopen zijn en wat de échte reden van het afwijzen is geweest.

Zonnebloem de medische informatie moet ik van te voren opsturen en probeerde ik vandaag uit te zoeken. Ik heb zoveel medische brieven uit verschillende ziekenhuizen dat ik niet weet wat ik nu wel en niet moet opsturen 😬. Ik heb trouwens geen uitdraaien van mijn mri-scans, maar wel brieven van de neuroloog over de MRI’s waarin staat beschreven waar de beschadiging zit en hoe groot. Zou dit voldoende zijn of moet ik echt beelden hebben? Ik krijg het hier al Spaans benauwd van, want dan moet ik dit ook nog gaan opvragen en heb nu al geen overzicht.

Zonnebloem Sommige verhalen zullen schrijnend zijn en andere verhalen lijken schrijnend maar wij hebben geen idee hoe die gesprekken verlopen zijn en wat de échte reden van het afwijzen is geweest.

Ik weet natuurlijk niet alles, maar ik ken mensen uit de patiëntenvereniging met fors hersenletsel die voor veel uren goedgekeurd werden. Een vrouw bijv die wekenlang in coma heeft gelegen na een auto-ongeluk met forse beschadiging, maar nu geen zichtbare fysieke beperking heeft en volgens de arts daarom kan werken. Alsof alles zichtbaar is bij hersenletsel?! Vermoeidheid en overprikkeling worden bijv niet herkent in die stomme functielijst, die het uwv gebruikt. Ze leeft nu als alleenstaande moeder met 3 kinderen van 900 euro per maand in een stacaravan (met dank aan toeslagen etc heeft ze nog 900 euro). Ver onder het bestaansminimum dus en heeft zeker 10x proberen te werken, maar redt het niet. Voor dit soort taferelen ben ik bang. Ik zal maar net de verkeerde treffen. Want dit gebeurt en soms zijn mensen jarenlang bezig met rechtszaken tegen het uwv, wat zoveel stress oplevert, ondanks dat ze na jaren procederen gelijk krijgen.

Ik weet dat het geen zin heeft om mij er nu al druk over te maken, maar ik wil het nu goed invullen, juiste informatie opsturen en ik overzie het gewoon niet. Heb alweer flinke hoofdpijn en een temperatuur van 38.7 door die ‘sorry’ KUT instantie en ze zijn mijn dossier ook nog voor de tweede keer kwijt.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Weer een fietsongeluk. 🙄 ik zit nu op de gipskamer te wachten op het oordeel van de arts. Maara als je al op de op de gipskamer gezet wordt lijkt me het oordeel al duidelijk.
    En dat net voor mijn weekendje weg waarin ik in mijn eentje met de auto zou gaan...

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd]
    Ik crashte met de ov fiets en die heeft geen handremmen. Ik reed vol op eenn 1'5 m hoge bloempot.
    Dankje. Wellicht dus hand gebroken.

[verwijderd] oh nee, welk ledemaat is de Sjaak? Ik weet uit ervaring dat rijden met gebroken polsen geen probleem is 😇.

[verwijderd] ik hoop het zo, ben bang door de horrorverhalen. Ik heb gisteravond zitten googlen naar de goedkoopste huizen die ik kon vinden in onze regio voor het geval ze mij goedkeuren en mijn inkomen weg valt 🫣. We hebben een goede buffer, maar deze is niet eindeloos.

• [verwijderd]

Trees mijn rechterhand, goede uiteraard.
        Hmm ..nou liever geen risico met dese pech, want rijden met een gipshand betekent niet verzekerd.

• [verwijderd]

Ik krijg gips. Het is precies een stukje hand waarin ze niet goed kunnen zien of er een breuk is of niet. De meeste breuken worden gemist op de röntgen dus voor de zekerheid toch gips.

[verwijderd] ligt aan je verzekering. In mijn polis stond het namelijk niet specifiek genoemd en de verzekeraar moet dan aantonen dat een ongeval veroorzaakt wordt door het gips. Wettelijk gezien is het iig niet verboden. Ik heb het toen uitgezocht en aan de arts gevraagd. Ik snap dat je geen risico wil nemen. Ik had enkel mijn pols gebroken en kon eigenlijk alles met mijn arm na twee dagen. Moest ook gewoon rijden voor werk. Ik kon gewoon zware wasmanden met natte was tillen en had ook geen enkele beperking bij het rijden. Is denk ook anders dan een gebroken hand. Dan ben je denk ik toch beperkter, want je doet veel meer met je hand dan met een pols.

Kan je eventueel nog gebracht worden naar je weekendje weg?

[verwijderd]

Ah bah wat balen en dat net voor je weekendje weg☹️

Beterschap en hopelijk geneest het snel🍀

Mag je je kinderen tijdens het avondeten drogeren in de hoop dat ze voor 22uur in bed liggen? Ik vraag dit voor een vriendin die overweegt om gillend weg te lopen van huis!

Femkes ik zou niet weten waarom dat niet zou mogen. Het zijn jouw kinderen 🤷🏻‍♀️.

Maar sterkte 😜

Zoon kan maandag wel naar de opvang maar dochter niet 😑. Waardoor ik nu dus zon voor Jan niet heb bent Pff straks maar weer bellen

• [verwijderd]

Dankjewel allemaal!
                Het gips erom geeft het wel fijn rust. Besloten maar geen weekend weg te gaan, aangezien ik redelijk onthand ben. Stiekem ben ik nog steeds manieren aan het zoeken om toch te gaan, maar het is gewoon niet zo handig.