Nescio eerlijk is eerlijk, soms tref je echt wel een goeie. De belastingdienst heeft ons dit jaar enorm geholpen. Ik had in 2022 natuurlijk verlies gedraaid (wel kosten, geen inkomen). Ze hebben mijn man echt stap voor stap geholpen met de aangifte, zodat het verlies gecorrigeerd kon worden over mijn omzet van 2021. Ik geloof dat hij wel 3 a 4x heeft gebeld met vragen, maar ze waren echt heel behulpzaam en namen alle tijd.
Nescio als die werknemers gewoon hun werk doen. Iets meer hoeft niet eens, ze moeten gewoon het werk waarvoor ze betaald worden goed doen. Is dat echt te veel gevraagd?
Ik denk dat het probleem momenteel ook de krapte op de arbeidsmarkt is. Wij hebben regelmatig iemand aan de telefoon, die nog nauwelijks ingewerkt is en de regels niet kent. Ik merk dit vooral heel erg bij de gemeente. Mega caseload per medewerker, openstaande vacatures, die ze niet gevuld krijgen. Ik hoorde dat het uwv een achterstand van een jaar heeft met keuren, dus ik denk dat het daar ook een puinhoop is mede door personeelstekort.
Daar heb ik nog begrip voor, maar ik zou het zelf prettig vinden als sommige mensen zich wat kwetsbaarder opstellen. Ipv poep verkondigen, zeg gewoon dat je het ook niet weet en gaat uitzoeken. Daar is dan geen tijd voor, maar mensen die 10x moeten bellen om hun vraag beantwoord te krijgen, is toch ook niet efficiënt? Of brieven in normale taal opstellen, lijkt mij ook een kleine moeite. Scheelt uiteindelijk ook werk, omdat mensen dan minder bellen. Het mag van mij trouwens best in Jip en Janneke taal, want genoeg mensen die om allerlei redenen moeite hebben met lezen, begrijpen en/of de Nederlandse taal.
Ik zal wel zo geweldige stuurvrouw zijn, die aan wal staat, maar ik denk echt dat het beter moet kunnen. En ik vond het ook wel lekker om nu even te zeuren 🤪. Ik was gisteren echt woest op die instanties.