Ongeneerd klagen ๐ฎโ๐จ deel 3
Marshmallow Zij heeft ook hormonen ervoor geslikt maar ja die mag ik niet dankzij de longembolie, jij ook niet toch?
Mag ik inderdaad ook niet. Jij gebruikt dan zeker ook nog bloedverdunners ivm de longembolie? Ik denk dat dit ook een rol speelt in de heftigheid van mijn menstruaties en het continue doorlekken.
Mijn moeder was 43 en menstrueerde toen al nauwelijks meer. Ik denk dat ze dus nog jonger was toen ze in de perimenopauze kwam, maar dat weet ik allemaal niet zeker. Ik heb het via mijn tante en zij wist het ook niet precies. Ik kan mij als puber wel herinneren dat ze opvliegers had, dus ze moet jong zijn geweest. Ik denk ook dat erfelijkheid wel een rol speelt.
Nescio Echt, als mijn lijf zo slecht tegen mijn eigen hormonen kan, is er dan niet een draadje verkeerd gespannen?
Wat mij betreft is dit toch echt een foutje in onze evolutie. Welk nut heeft het dat er ons ook nog ellendig voelen door al die hormonen. Ik ben standaard aan de diarree op de eerste menstruatiedag. Ook zo ontzettend nutteloos en compleet onhandig iets. Welke functie zou dit moeten hebben?!?
Bloem heb ik niet kunnen vinden, maar ik ga er voor de grap eentje halen en dan kijk ik wel even in de gebruiksaanwijzing voor je.
Ik heb volgende week 5 avonddiensten en das niet eens perse erg maar zijn diensten van 8 uur en werk maar 20 uur
Softbasegaming uuuh heb je dat toegezegd dan overwerken is toch altijd vrijwillig?
Pimpelmeesje nouja ik vind het echt niet erg om extra diensten te werken en dat weten ze ook maar 5 avonddiensten in 1 week
[verwijderd]
Ik geef mijn man vanavond 2x een kus terwijl hij een koortslip heeft. Zo stom.
Waar is,de zomer?
Toch6 over 2 dagen begint de herfst al meteorologische dan
Marshmallow lekker motiverend ben jij
Echt ongelooflijk dat er nu nog scholen zomervakantie hebben hรจ. Ze zouden het allemaal een maand moeten verschuiven, dus zomervakantie juni/juli, en dan de meivakantie in april (is toch al grotendeels zo).
Toch6 hehe ja sorry
Trees De verwachting is vanaf volgende week wel iets beter geloof ik?
Ik ben altijd zenuwachtig als ik met de gemeente of administratieve diensten te maken heb. Ik ben bang om fouten te maken en dat het dan in het systeem niet meer veranderd kan worden en ik de rest van mijn leven ervoor moet boeten.
Ook in correspondentie met zulke diensten. Ik vind het vreselijk. Zou er het liefst nooit mee te maken hebben
- Bijgewerkt
Nescio geen angst, maar wel een enorme irritatie als ik contact heb. Het gaat zo vaak mis, je moet er bovenop zitten, de helft van de medewerkers weet zelf nauwelijks waar ze het over hebben en overal moet je voor vechten. Wat heb ik toch een pesthekel aan dit soort instanties.
Ik ben nu bezig met het uwv ivm wia aanvraag. Ze hebben weer een fout gemaakt. Ik word hier zo boos om, want wij mogen het weer recht zetten en het interesseert ze daar geen bips als ik straks geen inkomen heb . Nu ik dit zo schrijf voel ik voor het uwv wel angst en met name voor de keuring. Ik hoor en lees echt hele enge verhalen als je de verkeerde keuringsarts treft. Verder is het vooral boosheid. De regels zijn zo ingewikkeld dat geen normale sterveling het nog kan volgen.
- Bijgewerkt
Vulpen ja inderdaad, en mijn indruk is dat ze die brieven alleen maar zo opstellen omdat ze zelf niets van de regelgeving snappen. Verschuil je maar achter jargon en nodeloos ingewikkelde formuleringen. Ik kan me daar ook zo aan irriteren. Als het niet in heldere duidelijke taal (daar bedoel ik geen Jip en Janneke-taal mee) opgeschreven kan worden, betekent dat gewoon dat ze het zelf ook niet snappen.
Trees pff je zou ze toch he... ik heb het idee dat bij zulke instanties de boel totaal doorgeschoten is en men alleen maar 'regeltjes en procedures' kan/wil volgen. Voor de menselijke maat is helemaal geen ruimte meer. Hoe fout is dat, als je juist met/voor mensen werkt? Het zorgt er ook voor dat mensen zich alleen maar afkeren van zulke instanties. En zoveel leed of gewoon al hoofdpijn kan voorkomen worden, als die werknemers gewoon hun werk doen. Iets meer hoeft niet eens, ze moeten gewoon het werk waarvoor ze betaald worden goed doen. Is dat echt te veel gevraagd?
Je moet overal zelf achteraan en als je niet mondig bent/goede brieven kan schrijven kan je het wel schudden... ik kan me daar echt over opwinden. Ben ook regelmatig plaatsvervangend boos over waar jullie allemaal mee te dealen hebben steeds.
- Bijgewerkt
Nescio eerlijk is eerlijk, soms tref je echt wel een goeie. De belastingdienst heeft ons dit jaar enorm geholpen. Ik had in 2022 natuurlijk verlies gedraaid (wel kosten, geen inkomen). Ze hebben mijn man echt stap voor stap geholpen met de aangifte, zodat het verlies gecorrigeerd kon worden over mijn omzet van 2021. Ik geloof dat hij wel 3 a 4x heeft gebeld met vragen, maar ze waren echt heel behulpzaam en namen alle tijd.
Nescio als die werknemers gewoon hun werk doen. Iets meer hoeft niet eens, ze moeten gewoon het werk waarvoor ze betaald worden goed doen. Is dat echt te veel gevraagd?
Ik denk dat het probleem momenteel ook de krapte op de arbeidsmarkt is. Wij hebben regelmatig iemand aan de telefoon, die nog nauwelijks ingewerkt is en de regels niet kent. Ik merk dit vooral heel erg bij de gemeente. Mega caseload per medewerker, openstaande vacatures, die ze niet gevuld krijgen. Ik hoorde dat het uwv een achterstand van een jaar heeft met keuren, dus ik denk dat het daar ook een puinhoop is mede door personeelstekort.
Daar heb ik nog begrip voor, maar ik zou het zelf prettig vinden als sommige mensen zich wat kwetsbaarder opstellen. Ipv poep verkondigen, zeg gewoon dat je het ook niet weet en gaat uitzoeken. Daar is dan geen tijd voor, maar mensen die 10x moeten bellen om hun vraag beantwoord te krijgen, is toch ook niet efficiรซnt? Of brieven in normale taal opstellen, lijkt mij ook een kleine moeite. Scheelt uiteindelijk ook werk, omdat mensen dan minder bellen. Het mag van mij trouwens best in Jip en Janneke taal, want genoeg mensen die om allerlei redenen moeite hebben met lezen, begrijpen en/of de Nederlandse taal.
Ik zal wel zo geweldige stuurvrouw zijn, die aan wal staat, maar ik denk echt dat het beter moet kunnen. En ik vond het ook wel lekker om nu even te zeuren . Ik was gisteren echt woest op die instanties.
Trees Nu ik dit zo schrijf voel ik voor het uwv wel angst en met name voor de keuring.
Ik snap je angst, heel herkenbaar, maar wil wel even zeggen dat ik zelf bij uwv tot nu toe alleen maar fijne ervaringen heb. Dus het kan wel
Mijn klacht: ik heb enerzijds t gevoel dat ik wat wil doen nu t zonnetje doorgekomen is, maar anderzijds ben ik nog te gaar om op te staan.
1 week na operatie dus excuus om te liggen nu c ff naar opa&oma is, maar mijn hoofd is te vol om echt relaxed te liggen en m'n lijf is te gaar om iets te doen